Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtasoy, Ercan
dc.contributor.authorKonyalıhatipoğlu, Mehmed Emre
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:23Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:23Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationAtasoy, E. & Konyalihatipoglu, M.E. (2019). Dinamik geometri yazılımı kullanılan öğrenme ortamında öğrencilerin analitik ve bütüncül düşünme stillerinin incelenmesi. Eğitim ve Bilim, 44(199), 49-74. https://doi.org/10.15390/EB.2019.8003en_US
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.issn1300-1337
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15390/EB.2019.8003
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJM05UQTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5207
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı 7. sınıf çokgenler konusunun öğretiminde dinamik geometri yazılımı (DGY) kullanılarak oluşturulan öğrenme ortamında analitik ve bütüncül düşünme stillerine sahip öğrencileri SOLO (Structure of the Observed Learning Outcomegözlenen öğrenme çıktılarının yapısı) taksonomisiyle incelemektir. Çalışma nitel araştırma yöntemlerinden eylem araştırması ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 16 yedinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin analitik ve bütüncül düşünme stillerinden hangisine sahip olduğunu belirlemek için Problem Çözerken Bütüncül ve Analitik Düşünme Ölçeği’nden faydalanılmıştır. Öğrencilerin çokgenler konusunda sahip oldukları anlama düzeylerini ortaya koyabilmek için “Ön Düzey Tespit Sınavı” gerçekleştirilmiştir. Çokgenler alt öğrenme alanına yönelik Geogebra yazılımı kullanılarak bilgisayar ortamında tasarlanan etkinliklerle 3 haftalık bir uygulama gerçekleştirilmiştir. Uygulamanın ardından “Son Düzey Tespit Sınavı” yapılmıştır. Ayrıca bu öğrenme ortamıyla ilgili öğrenci görüşlerini belirlemek için günlüklerden yararlanılmıştır. Öğrenci günlükleri içerik analizi yapılarak incelenmiştir. Ön düzey tespit sınavı ve son düzey tespit sınavından elde edilen veriler SOLO taksonomisine göre analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, DGY kullanılan öğrenme ortamının hem analitik hem de bütüncül düşünme stiline sahip öğrencilerin öğrenmelerine olumlu katkı sağladığı tespit edilmiştir. DGY kullanılan öğrenme ortamında her iki düşünme stilindeki öğrencilerin SOLO taksonomi analizlerinde daha üst evrede cevaplar bulunmuş olmasına rağmen bu öğrenme ortamının düşünme stilleri arasında bir farklılaşma oluşturmadığı belirlenmiştir. Farklı düşünme stiline sahip öğrencilere kendi stratejilerine uygun hareket etme olanağı sunan, iyi yapılandırılmış bu tarz öğrenme ortamlarının tasarlanması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzel eğitimen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.titleDinamik geometri yazılımı kullanılan öğrenme ortamında öğrencilerin analitik ve bütüncül düşünme stillerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigation of students' holistic and analytical thinking styles in learning environments assisted with dynamic geometry softwareen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAtasoy, Ercan
dc.identifier.doi10.15390/EB.2019.8003
dc.identifier.volume44en_US
dc.identifier.issue199en_US
dc.identifier.startpage49en_US
dc.identifier.endpage74en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalEğitim ve Bilimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster