Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCamadan, Fatih
dc.contributor.authorBaştopçu, Selvi
dc.contributor.authorTosun, Günseli
dc.contributor.authorYangın, Nesrin
dc.contributor.authorKılıç, Zeliha
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:26Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1305-5429
dc.identifier.issn1306-7850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17860/mersinefd.312295
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJM056VTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5220
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öğretmenlerin mesleki benlik saygıları ile psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik tutumları arasındaki ilişkinin belirlenmesidir. Ayrıca öğretmenlerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik tutumları çeşitli değişkenler açısından incelenmiştir. Nicel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülen bu araştırmanın çalışma grubunu anaokulu, ilkokul, ortaokul ve lisede görevli 427 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada “Arıcak Mesleki Benlik Saygısı Ölçeği” (Arıcak, 1999b), “Rehberlik ve Psikolojik Danışma Faaliyetlerine Yönelik Öğretmen Tutumları Ölçeği” (Abbasoğlu, 2014) ve “Kişisel Bilgi Formu” kullanılmıştır. Araştırma sonucunda mesleki benlik saygısı, cinsiyet ve psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumu değişkenlerinin birlikte psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik tutum ile orta düzeyde anlamlı şekilde ilişkili olduğu ve değinilen değişkenlerin psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerine yönelik tutumun % 11’ini açıkladığı anlaşılmıştır (R= .330, F(3-423)= 17.194, p< .001). Regresyon katsayılarının anlamlılığı ile ilgili yapılan t-testi sonuçları incelendiğinde ise yordayıcı değişkenlerden sadece mesleki benlik saygısı (?=.269, p< .001) ve psikolojik danışma ve rehberlik ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumu (?=.170, p< .001) değişkenlerinin rehberliğe yönelik tutumu anlamlı şekilde açıkladığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to determine the relationship between teachers’ professional selfesteem and their attitudes towards the psychological counseling and guidance services. In addition, teachers’ attitudes towards the psychological counseling and guidance services are searched in terms of various perspectives. This research was conducted on 427 teachers working at preschool, primary, secondary and high schools. In this research, “Arıcak Professional Self-Esteem Scale” (Arıcak, 1999b), “Teachers’ Attitude Scale Concerning Guidance Service” (Abbasoğlu, 2014) and “Personal Information Form” were used in order to get some information about demographic features. At the end of the research, it was determined that professional self- esteem, gender and getting in-service training in psychological counseling and guidanceare related to the attitude towards the psychological counseling and guidance services. Also, it is understood that the mentioned elements explain 11 percent of the attitude towards the psychological counseling and guidance services (R= .330, F(3-423)= 17.194, p< .001). However, when t-test results were examined, it was found out that only professional self-esteem (?=.269, p< .001) and getting in-service training in psychological counseling and guidance (?=.170, p< .001) explains the attitude towards the psychological counseling and guidance significantly.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleÖğretmenlerin Mesleki Benlik Saygıları ile Psikolojik Danışma ve Rehberlik Hizmetlerine Yönelik Tutumları Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Teachers’ Professional Self-Esteem and Their Attitudes towards the Psychological Counseling and Guidance Servicesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.17860/mersinefd.312295
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage115en_US
dc.identifier.endpage136en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalMersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster