Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarsantık, İsmail
dc.contributor.authorÖzgenel, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:26Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:26Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1303-880X
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM09UYzVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5221
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı okul yöneticilerinin karakter eğitimi yeterlik inançlarını cinsiyet, yaş, mesleki ve yöneticilik kıdemi, medeni durum, mezun olunan fakülte, mezuniyet düzeyi ve görev yapılan okul kademesi değişkenlerine göre incelemektir. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim öğretim yılında İstanbul/Pendik İlçesinde devlet okullarında görev yapan 227 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Araştırmada "Yöneticilerin Karakter Eğitimi Yeterlik İnancı Ölçeği" kullanılmıştır. Veriler, normal dağılım göstermediğinden Non-Parametrik analiz tekniklerinden Mann Whitney-U testi ve Kruskal Wallis-H testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada okul yöneticilerinin karakter eğitimi yeterlik inançlarının cinsiyet, yaş, mesleki ve yöneticilik kıdemi, medeni durum, mezun olunan fakülte, yöneticilik görevi, mezuniyet düzeyi ve görev yapılan okul kademesi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Benzer çalışmanın farklı örneklem grubu ve değişkenlerle yürütülmesi karakter eğitimi alanına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleOkul Yöneticilerinin Karakter Eğitimi Yeterlik İnançlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue35en_US
dc.identifier.startpage209en_US
dc.identifier.endpage232en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalDeğerler Eğitimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster