Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTekbıyık, Ahmet
dc.contributor.authorPırasa, Nimet
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:26Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:26Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/T1RJNE1UYzM
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5222
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının Fen Öğretimi dersle-rindeki kazanımlar çerçevesinde, fen öğretimi yeterliklerini belirlemek ve bu yeterliklerin cinsiyet, ortaöğretim alanı ve üniversitede almış olduğu fen alanı derslerindeki başarılarıyla ilişkisini ortaya koymaktır. Araştırmanın verileri, Sınıf Öğretmenliği Programı 4. sınıfta öğrenim gören 160 öğretmen adayı arasından rasgele seçilen, 122'sinden elde ediliştir. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Fen Öğretimi Kazanından Anketi (FOKA) kullanılmıştır. Elde edilen verilerin yorumlanmasında frekans(f), yüzde(%), bağımsız t Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının fen öğretimi kazanımlarmı büyük ölçüde edindikleri ortaya çıkmıştır. Fen öğretimi kazammlarımn öğretmen adaylarının cinsiyetleri açısından farklılık göstermediği ancak ortaöğretim alanları ve fen başarıları bakımından anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to determine of pre-service primary teachers' self-efficacies towards Science Teaching course and to reveal the relationship between these and gender, the field of high school, the achievement of the science disciplinary courses at university. The participants are senior 122 primary pre-service teachers. The data were collected by using "Acquisitions of Science Teaching Survey". Gathered data were analyzed with percentage rates, frequency, t test and ANOVA. The study showed that primary pre-service teachers had attained the Science Teaching Acquisitions mostly. They did not show statistically significant differences between Science Teaching self-efficacies and gender but significant differences determinated interms of high school field and science achievement.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleSınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi yeterliklerinin belirlenmesi: Rize Üniversitesi örneğien_US
dc.title.alternativeDetermination of pre-service primary teachers' efficacies toward science teaching course: A case of Rize Universityen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue183en_US
dc.identifier.startpage202en_US
dc.identifier.endpage218en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalMilli Eğitimen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster