Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTan, Kader Şahin
dc.contributor.authorMert, Kübra
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:27Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:27Z
dc.date.issued2014
dc.identifier.issn1306-6757
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZd01UY3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5226
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı Türkiye’deki işletme gruplarının uluslararasılaşma motivasyonlokasyon vegirişstratejisi üzerindekietkisini incelemektir. Çalışma,uluslararasılaşma teorilergelişmekte olan ülkeler ve işletme grupları perspektifinden yeniden değerlendirmektedAraştırmanın kapsamını, Kadir Has Üniversitesi, DEİK ve Vale Columbia Center’ın 20yılında yayınladığı “Krize Rağmen Türk Çokuluslu Şirketlerinin Kararlı Seyri” raporunincelenen 19 Türk işletme grubu oluşturmaktadır. 2012 yılı itibariyle bu işletme gruplve işletme gruplarına bağlı 384 bağlı firma üzerinde araştırma yapılmıştır. Araştırmanbulgularına göre; işletme gruplarının varlıkların kullanılması ve araştırılması stratejtercihleri daha çok uluslararasılaşarak öğrenme temelli stratejik davranışı göstermektedTürkiye’deki işletme grubuna bağlı dış yatırımların LLL modeliyle daha tutarlı oldusöylenebilir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effect of the internationalization motivation of business groups in Turkey on the location and entry strategy. Internationalization theories will be re- evaluated in the study from the perspective of developing countries and business groups. The study will cover 19 Turkish business groups existing in the report published by Kadir Has University, DEIK and Vale Colombia Centre in 2011 and named “Turkish Multinationals Steady on Their Course Despite Crisis, Survey Finds”. The study was conducted either on these business groups and 384 associated firms of these business groups by 2012. According to the results of the study, preferences of the business groups regarding using and finding assets shows a strategic behaviour basing on learning through internationalization. It can be concluded that foreign investment connected to business group is more compatible with LLL model in Turkey.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleTürkiye'deki işletme gruplarının uluslararasılaşma motivasyonunun lokasyon ve giriş stratejisi üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of location and entry strategieson themotivation of business groups ınternationalization in Turkeyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage74en_US
dc.identifier.endpage97en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalTİSK Akademien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster