• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Genç Üniversite Öğrencilerinin Girişimcilik Niyeti üzerinde Planlı Davranış Teorisi ile birlikte Fırsatları Görme ve Teşvik Desteğinin Etkisi

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2020

Yazar

Toklu, Arzu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı üniversitede öğrenim gören bireylere sağlanan teşvik desteğinin girişimcilik niyetine etkisini araştırmaktır. Bu amaçla yapılan araştırma ile finansal destek yanında, fırsatları görme, girişimcilik davranışına yönelik kişisel tutum, algılanan davranışsal kontrol ve sübjektif normun bireylerin girişimcilik niyetine etkisi incelenmektedir. Araştırmanın verileri Uygulamalı Bilimler Yüksekokulunda henüz girişimcilik dersi almamış ikinci sınıf öğrencileri arasından kolayda örnekleme yöntemiyle elde edilmiştir. Web tabanlı anket yöntemi ile toplanan veriler SPSS v23 ve SmartPLS YEM kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmanın bulgularına göre, finansal destekle birlikte girişimcilik davranışına yönelik kişisel tutum ve algılanan davranışsal kontrol, girişimcilik niyeti üzerinde etkili iken, fırsatları görme ve sübjektif norm etkili bulunamamıştır. Eğitim ve öğretimle geliştirilebilen girişimcilik için üniversitelerde girişimcilik bakış açısına sahip olunmasının ülkenin kalkınmasında ilave değer oluşturacağı düşünülmektedir.
 
The aim of the study is to investigate the effect of incentive support provided to individuals who are studying in university. In addition to financial support, the research focuses on the effects of seeing opportunities, personal attitude towards entrepreneurial behavior, perceived behavioral control, and subjective norm on individuals' entrepreneurial intention. The data were selected by using convenience sampling method among the second year students who were not taken the entrepreneurship course in the School of Applied Sciences. The data collected by using web-based survey were analyzed using SPSS v23 and SmartPLS SEM. According to the findings, financial opportunities with personal attitude towards entrepreneurship behavior and perceived behavioral control have effects, while there are no effects with seeing opportunities and subjective norm on entrepreneurial intention. Having entrepreneurship point of views in universities for entrepreneurship that can be improved through education and training is considered to be an added value in the development of the country.
 

Kaynak

Anemon Muş Alparslan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

8

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.18506/anemon.613770
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpneE5EYzNOdz09
https://hdl.handle.net/11436/5227

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.