• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Fatih projesi üzerine yapılan akademik çalışmaların içerik analizi

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (1.128Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

İslamoğlu, Hakan
Ursavaş, Ömer Faruk
Reisoğlu, İlknur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

İslamoğlu, H., Ursavaş, Ö.F. & Reisoğlu, İ. (2015). Fatih projesi üzerine yapılan akademik çalışmaların içerik analizi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 5(1), 161-183. https://doi.org/10.17943/etku.28463

Özet

Bu çalışmanın amacı, 2011 yılından günümüze kadar Fırsatları Arttırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi ile ilgili olarak yapılan çalışmaları detaylı bir şekilde incelemek ve eğilimlerini ortaya çıkarmaktır. Bu amaçla 2011-2014 yılları arasında yapılan uluslararası ve ulusal FATİH projesi ile ilgili 120 makale, bildiri, lisansüstü tez ve rapor içerik analizi yöntemiyle incelenmiştir. FATİH Projesi Yayın Sınıflama Formu kullanılarak toplanan veriler betimleyici istatistikler ve grafiklerle sunulmuştur. Çoğunluğu BÖTE'de görev yapan akademisyenler tarafından gerçekleştirilen çalışmaların daha çok nicel yöntemlerle paydaş tutumlarının ele alındığı ve değerlendirme türünde çalışmalar olduğu tespit edilmiştir. SSCI kapsamındaki dergilerde diğerlerine göre çok daha az yayınladığı gözlenmiştir. Elde edilen sonuçların FATIH projesi ile ilgili çalışmaların eğilimini ortaya koyacağı gibi aynı zamanda var olan çalışmalardaki eksikliklerin saptanıp bundan sonraki çalışmalar için de yol gösterici olması düşünülmektedir.
 
The   purpose   of   this   study   was   to   examine   the   research   on   the   Movement   for   Increasing  Opportunities   and   Improving   Technology   Project   (the   FATIH   Project)   since   2011   in   detail,  and  to  identify  research  trends.  To  do  so,  120  national  and  international  studies  that  have  published   between   the   years   of   2011   and   2014   including   journal   articles,   proceedings,  graduate   level   theses,   reports,   and   book   chapters   were   analyzed   via   content   analysis  method.   The   data   collected   using   the   FATIH   Project   Publication   Classification   Form   were  presented  through  desciptive  statistics  and  graphs.  The  findings  indicated  that  researchers  from   Computer   Education   and   Instructional   Technology   (CEIT)   programs   over   the   country  have   authored   the   majority   of   studies,   and   that   great   many   of   the   studies   focused   on  stakeholder  attitudes  and  evaluated  the  project  employing  mostly  quantiative  methods.  It  was   also   observed   that   fewer   articles   published   in   the   journals   included   in   SSCI.   These  findings   contribute   to   the   literature   by   revealing   research   trends   in   the   Fatih   Project  context,  and  identifying  topics  that  need  further  attention.
 

Kaynak

Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama

Cilt

5

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpBMk1qSXpNdz09
https://hdl.handle.net/11436/5228
https://doi.org/10.17943/etku.28463

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.