Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAygün, Davut
dc.contributor.authorToptan, Merve
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:32Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:32Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1309-7423
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZME1UQTVPUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5245
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, muhasebe meslek mensuplarının kullandıkları izlenim yönetimi taktiklerini belirleyerek ve bu taktiklerinin unvan, cinsiyet, çalışılan il, yaş, mesleki deneyim, öğrenim düzeyi ve izlenimleri önemseme durumu değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini ortaya koymaktır. Bu amaca yönelik olarak Trabzon ve Rize'de faaliyet gösteren 102 meslek mensubuna yüz yüze görüşme yöntemiyle anket uygulanmıştır. Çalışmada Kamile Demir (2002) tarafından geliştirilmiş olan izlenim yönetimi taktikleri ölçeği kullanılmıştır. İzlenim yönetimi taktiklerinin kullanımının cinsiyet, çalışılan il ve izlenimleri önemseme durumu değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediği Mann Whitney U Testi; unvan, yaş, mesleki deneyim ve öğrenim düzeyi değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediği Kruskal Wallis H Testi ile saptanmaya çalışılmıştır. Elde edilen bulgulara göre muhasebe meslek mensuplarının kendini tanıtmaya yönelik izlenim yönetimi taktiklerinin kullanımı unvan, cinsiyet, çalışılan il, mesleki deneyim, öğrenim düzeyi ve izlenimleri önemseme durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, yaşa göre anlamlı bir farklılık göstermektedir. Muhasebe meslek mensuplarının kendini savunmaya yönelik izlenim yönetimi taktiklerinin kullanımı ise unvan, cinsiyet, yaş, öğrenim düzeyi ve izlenimleri önemseme durumu değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermezken, çalışılan il ve mesleki deneyime göre anlamlı bir farklılık göstermektediren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine impression management tactics used by accounting profession and identify whether the used impression management tactics change in terms of the variables, such as title, gender, city of profession, age, professional experience, level of education and importance given to impressions, or not. In accordance with this purpose, a questionnaire was used 102 accountants in order to collect data in Trabzon and Rize. In this study Impression Management Tactics Scale developed by Kamile Demir (2002) was used. The variables of gender, city and importance given to impressions were tested through Mann Whitney U Test and other variables, namely title, age, professional experience and level of education were tested through Kruskal Wallis H Test in order to see whether these variables are affecting the used impression management tactics or not. The two important findings of the study are as follow: Firstly, while the variables of title, gender, city of profession, professional experience, level of education and importance given to impressions do not show a significant difference in terms of the assertive impression management tactics by the members of the accounting profession, age variable creates a significant difference. Secondly, while the variables of title, gender, age, level of education, importance given to impressions do not display a significant difference in terms of the defensive impression management tactics by the members of the accounting profession, the variables of city of profession and professional experience show a significant differenceen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.titleMuhasebe Meslek Mensuplarının Kullandıkları İzlenim Yönetimi Taktiklerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırmaen_US
dc.title.alternativeA Study To Determine Of Impression Management Tactics Used By Accounting Professionsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage268en_US
dc.identifier.endpage291en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalGümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster