Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurt, Sevil
dc.contributor.authorKonur, Kader Birinci
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:33Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn1300-2899
dc.identifier.issn2149-9683
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjNU1UUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5252
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sınıf öğretmen adaylarının gerçekleştirdikleri bütünleştirici laboratuvar yaklaşımına uygun kimya deneylerine yönelik izlenimlerinin belirlenmesidir. Araştırma özel durum çalışması şeklinde yürütülmüştür. Çalışmaya bir devlet üniversitesinin, eğitim fakültesi sınıf öğretmenliği programında öğrenim görmekte olan 73 sınıf öğretmeni adayı (52 bayan, 21 erkek) katılmıştır. Öğrencilerin bütünleştirici laboratuvar yaklaşıma uygun laboratuvar etkinliklerine ilişkin izlenimlerini ortaya çıkarmak amacıyla iki bölümden oluşan bir anket formu uygulanmıştır. Bunun yanı sıra etkinlikler süresince araştırmacıların biri tarafından gözlemler yapılmıştır ve notlar tutulmuştur. Anket verilerinin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Çalışma yapraklarının değerlendirme bölümündeki sorulara yapılan açıklamalar kategorilere ayrılarak analiz edilmiştir. Gözlemlere ilişkin notlar ise düzenlenerek doğrudan sunulmuştur. Çalışmada öğrencilerin en sık tekrar ettiği kodların, günlük hayatla ilişkilendirme, ilgi çekme, merak uyandırıcı olma, kalıcılık, öğrenci aktifliği, gözlem yapma, işbirliği ve grup çalışması, kavramsal anlamaya yardımcı olma olduğu belirlenmiştir. Ayrıca öğretmen adaylarının çalışma yapraklarındaki değerlendirme bölümü bulguları, öğretmen adaylarının kendilerinin de ifade ettikleri gibi kavramsal anlama yönünden yapılan etkinliklerin onları destekler nitelikte olduğunu göstermektedir. Bu bağlamda sınıf öğretmeni adaylarının laboratuvar uygulamalarını mümkün olduğunca farklı yaklaşımlara uygun gerçekleştirebilmeleri önemlidir. Bu çalışmada olduğu gibi uygulamaların etkilerini yakından inceleme olanağı sağlayan nitel araştırmaların farklı dersler için de yaygınlaştırılması önerilmektediren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to investigate pre-service primary teachers’ impressions towards chemistry experiments based on constructivist laboratory approach. This study employed a case study research method. The participants of the study were 73 pre-service primary teachers (52 females and 21 males) in the Faculty of Education at a State University. A two-section opinion survey was used to identify the participants’ impressions towards laboratory activities. In addition, one of the researchers observed the laboratory activities and took field notes. The survey data were analyzed using content analysis. The participants’ explanations in the evaluation section of the worksheets were categorized and then analyzed. Finally, the findings derived from the unstructured field notes taken during activities were reported directly. It is determined that the most frequent codes stated by students about constructivist chemistry experiment applications were connecting with daily life, being enjoyable, being interesting–curiosity-provoking, being memorable, active student engagement, making observation and examination, collaboration and group work, aiding conceptual understanding. Also, the findings from the evaluation sections of the worksheets were in line with the teacher candidates’ statements that laboratory activities supported their conceptual understanding. In a similar manner to this study, future studies on other courses could employ qualitative methods to gather in-depth information about the effect of novel applicationsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titlePre-Service Primary Teachers’ Impressions towards Chemistry Experiments Based on Constructivist Laboratory Approachen_US
dc.title.alternativeSınıf Öğretmeni Adaylarının Bütünleştirici Laboratuvar Yaklaşımına Uygun Kimya Deneylerine Yönelik İzlenimlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage145en_US
dc.identifier.endpage161en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster