Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGünter, Tuğçe
dc.date.accessioned2020-12-19T20:29:34Z
dc.date.available2020-12-19T20:29:34Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.12803
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBME1Ua3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5254
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Temel Biyokimya dersi ‘Proteinler’ konusuna yönelik probleme-dayalı öğrenme (PDÖ) temelli bir senaryo geliştirmek ve PDÖ’nün öğrencilerin söz konusu konuda akademik başarılarına etkisini araştırmaktır. Çalışma tek grup ön-test son-test araştırma deseni olup, çalışma grubunu Bülent Ecevit Üniversitesi Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Laboratuar Teknikleri ve Tıbbi Tanıtım ve Pazarlama Ön Lisans Programlarında okuyan birinci sınıf öğrencileri (N=67) oluşturmaktadır. Uygulama 2015-2016 eğitim-öğretim bahar yarıyılında 15 ders saati sürecinde gerçekleştirilmiştir.Çalışmada ‘Proteinler’ konusuna yönelik ‘Katil Kim?’ başlıklı bir senaryo geliştirilmiştir. Geliştirilen senaryonun konusu, proteinler ve amino asitlerin yapıları, sınıflandırılmaları, proteinlerin bağ yapısı, vücutta proteinlerin sindirimi ve absorpsiyonu, esansiyel aminoasitler, proteinlerin denatürasyonu, amino asitlerin asidik ve bazik özellikleri, protein saflaştırma yöntemleri ve bir polipeptid zincirindeki amino asit dizilimini aydınlatma alt konularına dayandırılarak hazırlanmıştır. ‘Proteinler Başarı Testi (PBT)’ ve ‘Yapılandırılmış Görüşme Formu’ veri toplama araçları olarak kullanılmıştır. PBT testi ön- ve son-test olarak uygulanmıştır. Öğrencilerin ön- ve son-test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığın olup olmadığının belirlenmesinde Wilcoxon testi kullanılmıştır. Analiz sonuçları öğrencilerin PBT ön- ve son-test puanları arasında anlamlı bir farklılık olduğunu göstermiştir. Uygulama sonunda gerçekleştirilen yapılandırılmış görüşme formunun içerik analizi sonuçları öğrencilerin senaryo ve eğitim oturumlarının uygun ve günlük hayatla ilişkili olduğuna dair olumlu görüşleri bulunduğunu göstermiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to develop a scenario based on problem- based learning (PBL) concerning the topic of ‘Proteins’ for the course of Basic Biochemistry and to investigate the effect of PBL on the academic achievement of students about the relevant topic. The research was one- group pre-test post-test design and the study group consisted of first grade students (N=67) studying Medical Laboratory Techniques and Medical Promotion Marketing Associate’s Degree Programs at Ahmet Erdogan Vocational School of Health Services at Bulent Ecevit University. The application was implemented for 15 course hours in the spring semester of the 2015-2016 academic year.In this study, it was developed a scenario titled ‘Who is the Killer?’ oriented the topic of ‘Proteins’. The scenario included the sub-topics of the structures, classifications of proteins and amino acids, bond structure of protein, the digestion and absorption of proteins in the body, essential amino acids, denaturation of proteins, the acidic and basic properties of amino acids, the purification methods of proteins and the elucidation of amino acid sequence within a polypeptide chain.‘Proteins Achievement Test (PAT)’ and the ‘Structured Interview Form’ were used as data collection tools. PAT test was carried out as pre-test and post-test. Wilcoxon test was used statistically whether there was a significant difference between pre- and post-test scores. The analysis results indicated that there was a significant difference between PAT pre- and post-test scores of students. The results of content analysis of the structured interview form which was carried out at the end of the application showed that students had positive views concerning that the scenario and education sessions were appropriate and in association with daily life.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleÖn Lisans Düzeyi Öğrencilerine Yönelik ‘Proteinler’ Konusuna İlişkin Geliştirilen Senaryonun Uygulanması: Probleme-Dayalı Öğrenmeen_US
dc.title.alternativeThe Implementation Of A Developed Scenario Concerning ‘Proteins’ Topic For The Associate’s Degree Level Students: Problem-Based Learningen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.12803
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage621en_US
dc.identifier.endpage648en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster