• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yüksek Din eğitimi öğrencilerinin demokratik tutumları üzerine bir inceleme

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (637.1Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014

Yazar

Nazıroğlu, Bayramali
Çetin, Mustafa

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Nazıroğlu, B. & Çetin, M. (2014). Yüksek Din eğitimi öğrencilerinin demokratik tutumları üzerine bir inceleme. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 13(25), 57-91. https://doi.org/10.14395/jdiv109

Özet

Bu çalışmanın temel amacı Türkiye’de yüksek din eğitimi alan İlahiyat ve İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenliği bölümü öğrencilerinin demokratik tutum düzeylerini tespit etmek ve bunu çe-şitli değişkenler açısından incelemektir. Tarama modelinde gerçekleştirilen betimleyici bir çalışma olan araştırmada veri toplamak amacıyla “Published for the Attitude Research Laboratory” tarafından gelişti-rilen ve Gözütok tarafından Türkçeye uyarlanan “Demokratik Tutum Ölçeği” Kullanılmıştır. Araştırmaya Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat ve Eğitim Fakültelerinden toplam 365 öğrenci katılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin demokratik tutumları ile cinsiyetleri, öğrenim türleri, sınıfları, mezun oldukları lise, daha önce ağırlıklı olarak yaşadıkları yer, babalarının öğrenim durumu, anne babalarının mesleği, ailede karar alma şekli ve gelir kaynakları arasında anlamlı bir ilişki bulunmamıştır. Buna kar-şın, okudukları bölüm, annelerinin öğrenim durumu, ailelerinin tutumu, okurken kaldıkları yer ve med-yada ilgili duydukları içeriğe göre öğrencilerin demokratik tutumlarının anlamlı derecede farklılaştığı tespit edilmiştir.
 
The main aim of this research is to determine the levels of democratic attitude of students of Division of Theology and Division of Primary Religious Culture and Moral Knowledge teaching in Turkey and to investigate these levels of attitudes in terms of various variables. The research is a definitive investigation in the survey model. In this research, it was used “Democratic Attitude Scale” which was developed by “Published for the Attitude Research Laboratory” and adapted to Turkish by GÖzütok. The population of the study is totally 365 students at the Faculty of Theology and Faculty of Education at Recep Tayyip Erdoğan University. At the end of the study, it was found out that there was no significant difference between the students’ democratic attitudes and their genders, classes, graduated secondary school types, location where they live, education level of father, occupation of parent, decision maker in the family and source of income. On the contrary it was found out that there was significant difference between the students’ democratic attitudes and their departments, education level of mother, attitudes of family, the place of residence and media content which they interest.
 

Kaynak

Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi

Cilt

13

Sayı

25

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRjeU5UVTRPQT09
https://hdl.handle.net/11436/5262
https://doi.org/10.14395/jdiv109

Koleksiyonlar

  • Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Koleksiyonu [64]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.