Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDilek, Önder
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:02Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:02Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1300-4646
dc.identifier.issn2147-7582
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpjeE1ERTRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5337
dc.description.abstractCep telefonları artık klasik manadaki konuşma, SMS gibi işlevlerinden çok daha farklı amaçlarla kullanılmaktadır. İstenildiği anda internete ulaşabilme, sosyal ağlar, oyun-eğlence, bankacılık hizmetleri gibi birçok mobil uygulama ile akıllı telefonlar hayatın vazgeçilmezleri arasına girmiştir. Bu çalışmada, Recep Tayip Erdoğan Üniversitesi öğrencilerinin akıllı telefon kullanım tercihlerini etkileyen faktörlerin tespit edilmesi hedeflenmiştir. Akıllı telefon tercihinde etkili olan en büyük faktörün telefonun hafızası olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ardından sırasıyla; kamera çözünürlüğü, pil ömrü, estetik görünümü, kalitesi, fiyatı, işlemcisi, ekran çözünürlüğü, garanti süresi, ücretsiz servisinin olması, ekran büyüklüğü, servis yaygınlığı, modeli ve son olarak telefonun markası gelmektedir. Ayrıca, öğrencilerin akıllı telefon ile en çok internette dolaştığı ve sosyal medya uygulamalarını kullandıkları saptanmıştır.en_US
dc.description.abstractMobile phones are recently being used for purposes that are far different from their traditional functions of calls and SMS. Together with the involvement of reaching the internet whenever needed, social networks, gaming-entertainment, and numerous mobile applications such as banking services, the smartphones became an indispensable part of life. In this study, it was aimed to determine the factors which affect the smartphone usage preferences of Recep Tayyip Erdoğan University students. In the study, the most important factor in smartphone preference is found to be the memory capacity of the phone. Subsequently, the camera resolution, battery life, aesthetics, quality, price, processor, screen resolution, length of the warranty, free service availability, screen size, service network, model and finally brand of the phone were the following factors, respectively. In addition, it was determined that students mostly surf the web and use social media applications with their smartphones.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleAkıllı Telefon Kullanım Tercihlerini Etkileyen Faktörler: Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Öğrencileri Üzerine Bir Çalışmaen_US
dc.title.alternativeFactors Affecting Smartphone Usage Preferences: A Study on Recep Tayyip Erdogan University Studentsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume33en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage203en_US
dc.identifier.endpage217en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAtatürk Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster