• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Değerler Eğitimi ve Güncel Tartışmalar: Gazete Haberlerine İlişkin Bir Eleştirel Söylem Analizi

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2018

Yazar

Yaylacı, Ali Faruk
Beldağ, Adem

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Değerler eğitimi anlayışının etkisi, özellikle 2016 ve 2017 yılındaki öğretim programları güncelleme sürecinde, üzerinde çalışılan bütün öğretim programlarında görülebilir. Değerler eğitimi giderek daha yoğun bir ilginin hedefi olmaktadır. Yayınlanan makale ve yürütülen tez sayılarına yansıyan akademik ilginin yanında özellikle eğitim programlarına ilişkin son düzenlemeler değerler eğitimini kamuoyu nezdinde de önemli bir tartışma konusu haline getirmiştir. Bu bağlamda çalışmanın temel amacı değerler eğitimine ilişkin medya temsillerinin incelenmesi; bu incelemeye dayalı olarak çok boyutlu bir değerlendirme yapılmasıdır. Bu doğrultuda çalışma nitel bir araştırma olarak desenlenmiştir. Bu çerçevede, öğretim programları güncelleme çalışmalarına ilişkin taslakların kamuoyu tartışmasına açıldığı dönem dikkate alınarak 1 Ocak 2017 ve 7 Mart 2017 tarihleri arasında ulusal gazetelerde yer alan değerler eğitimi konulu haberler araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Haberler sosyo-bilişsel yaklaşım çerçevesinde eleştirel söylem analizine dayalı olarak irdelenmiştir. Bulgulara göre gazeteler, değerler eğitimine oldukça sınırlı şekilde yer vermiştir ve değerler eğitimi, daha geniş toplumsal/siyasal çevredeki tartışmalar, kamplaşmalar ve ayrışmalara dayalı olarak haberleştirilmektedir.
 
In articular, in the curricula updating process in 2016 and 2017, values education understanding can be seen in all draft curricula under construction. Values education is increasingly becoming the destination of more intense interest. Besides academic interest reflected in the number of published articles and thesis, recent regulations particularly regarding education curricula have made values education an important topic of debate in public opinion as well. In tis context. The aim of this study is to analyse the media representations concerning values education and carry out a multidimensional evaluation accordingly. To this end the study was designed as a qualitative study as it intended to analyse media representations of values education in connection with newspaper articles and to suggest a multidimensional evaluation. Due to the date when drafts of curriculum update studies were introduced to public debate, the news stories on values education appearing in nation-wide Turkish newspapers from January 1, 2017 to March 7, 2017 were appointed as study group. The news stories were reviewed with critical discourse analysis based on the socio-cognitive approach. According to the study findings, the newspapers spare very limited room for news about values education and values education was seen to be reported as news based on the basis of debates, polarizations and disintegration in the wider social/political environment.
 

Kaynak

Sakarya University Journal of Education

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.19126/suje.382369
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBM01Ua3hNUT09
https://hdl.handle.net/11436/5359

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.