Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKaya, Ayberk
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:13Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:13Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.citationKaya, A. (2016). Bir kaya Şevinin devrilme türü duraysızlık açısından kinematik ve sayısal analizlerle değerlendirilmesi (Devgeriş, Samsun). Jeoloji Muhendisligi Dergisi, 40(1), 53-68. https://doi.org/10.24232/jeoloji-muhendisligi-dergisi.295401en_US
dc.identifier.issn1016-9172
dc.identifier.issn2564-6753
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpjeU1qYzNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5374
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24232/jeoloji-muhendisligi-dergisi.295401en_US
dc.description.abstractDevrilme, yamaç içine doğru eğimli, birbirine paralel ve dike yakın süreksizlikler içeren kaya kütlerinde açılmış şevlerde gözlenen bir yenilme türüdür. Karadeniz Sahil Yolu'nun Devgeriş (Samsun) Mahallesi kesimindeki Eosen yaşlı tüflerde açılmış kaya şevi, süreksizlik kontrollü bir yenilmeye maruz kalma riski altındadır. Bu kaya şevinin kuzeybatı sınırından itibaren açılmış taşocağından malzeme alımı neticesinde şev içine doğru eğimli olan J2 nolu (245/80) eklem seti boyunca açılmalar meydana gelmiştir. Bu nedenle, kaya şevinde eklemlere bağlı olan bir yenilmenin gerçekleşme durumunu araştırmak için kinematik analizlerden ve sonlu elemanlar (FEM) tabanlı sayısal duraylılık analizlerinden yararlanılmıştır. Yapılan kinematik analizler, J2 nolu eklemler boyunca devrilme olasılığının olduğunu göstermektedir. Devrilme olasılığı sayısal analizlerle incelendiğinde güvenlik sayısının en kötü koşullar için 0.86, mevcut koşullar için 1.23 olduğu ve devrilme türü bir yenilmenin gerçekleşebileceği belirlenmiştir. Kaya şevi, bulonlarla desteklendiğinde veya yatıklaştırıldığında duraysızlık sorunu ortadan kalkmaktadıren_US
dc.description.abstractToppling is a failure mode observed in rock slopes with parallel and almost vertical discontinuities which are inclined into the hill. The rock slope excavated in Eocene aged tuffs, is located in the Devgeriş (Samsun) district of Black Sea coast highway, and exposed to discontinuity-controlled failures. As a result of the quarry operation at the northwest side of studied rock slope, some cracks occurred along the direction of J2 (245/80) joint set. Therefore, the kinematic and FEM-based numerical analyses were carried out in order to investigate the possibility of discontinuity-controlled failures. The results of the kinematic analyses showed that toppling failure is possible along the J2 joint set. It was determined that the factor of safety value is 0.86 for the worst condition and 1.23 for current condition when possibility of toppling failure is investigated by numerical analyses. After bolting or slope flattening, the rock slope becomes stableen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMühendislik, Jeolojien_US
dc.titleBir kaya Şevinin devrilme türü duraysızlık açısından kinematik ve sayısal analizlerle değerlendirilmesi (Devgeriş, Samsun)en_US
dc.title.alternativeAssessment of a rock slope in terms of toppling failure by kinematic and numerical analyses (Devgeriş, Samsun)en_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, İnşaat Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKaya, Ayberk
dc.identifier.doi10.24232/jeoloji-muhendisligi-dergisi.295401en_US
dc.identifier.volume40en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage67en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalJeoloji Mühendisliği Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster