• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitim sistemi hakkındaki görüşleri 1

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (577.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2014

Yazar

Beldağ, Adem
Yaylacı, Ali Faruk

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Beldağ, A. & Yaylacı, A.F. (2014). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının eğitim sistemi hakkındaki görüşleri 1. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik), 13(48), 90-107.

Özet

Eğitim sistemine öğretmen olarak katılacak adayların öğretmenlik uygulaması deneyimleri, okullara ilişkin gözlemleri, eğitim sistemini değerlendirme ve geleceğe ilişkin çıkarımlar açısından değer taşımaktadır. Çalışmanın temel amacı sosyal bilgiler öğretmenliği programında yer alan, öğretmenlik uygulaması dersi çerçevesinde okullarda uygulama yapan öğretmen adaylarının yöneticiler, öğretmenler ve okula ilişkin görüşlerine dayalı olarak eğitim sistemi hakkında genel bir değerlendirme yapmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması çerçevesinde yürütülmüştür. Bu doğrultuda araştırmacılar tarafından öğretmen adaylarına uygulanmak üzere beş sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu hazırlanmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile seçilen 18 öğretmen adayı araştırmaya katılmıştır. Veriler betimsel analiz yönteminden yararlanılarak çözümlenmiştir. Bulgulara göre öğretmen adayları uygulama derslerinin mesleği tanıma, öğrencilerle iletişim ve sınıf yönetimi becerilerini geliştirme, kuramsal bilgileri uygulayabilme boyutlarında oldukça yararlı olduğunu düşünmektedir. Aday öğretmenler okullarda fiziki ve araç- gereç eksiklikleri olduğunu, öğrencilerin derslere ilgisiz olduklarını, sınav kaygısının üst düzeyde olduğu gözlemlemişlerdir.
 
Experiences that candidate teachers gain during teaching practice as well as their observations concerning schools hold value in terms of evaluating education system and implications for future. The main purpose of this study is to carry out a general assessment of Turkey‟s education system based on views about school administrators, teachers and schools of candidate teachers who practice teaching as part of Teaching Practice Lesson in the curriculum of Social Studies Teaching Program. The research was conducted as a case study, one of the qualitative research methods. Accordingly, a semi-structured form consisting of 5 open-ended questions was prepared by the researchers for interviews with candidate teachers. Sampled through benchmark sampling method, a purposeful sampling method, 18 candidate teachers participated in the survey. Data were analyzed using descriptive analysis method. The research findings indicate that teaching practice in school environment is seen very helpful by candidate teachers in such aspects as getting to know the profession, improving their capabilities in communication with students as well as in classroom management, and the skill to put their own theoretical knowledge into practice. The findings also show that candidate teachers have witnessed some physical deficiencies and equipment shortcomings in schools, observing lack of interest in classes and high-level exam anxiety among students.
 

Kaynak

Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)

Cilt

13

Sayı

48

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRZMk1USXhNUT09
https://hdl.handle.net/11436/5412

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.