Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHunutlu, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:29Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:29Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.issn2147-0146
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpZeU5qWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5416
dc.description.abstractEk fiil, ek eylem, bildirme eki, cevher fiili, kuvvetlendirme eki gibi değişik terimlerle adlandırılan, orta ve yükseköğretimde farklı metotlarla öğretilen ek fiil konusu; cümlenin temel unsuru olan yüklemin anlaşılmasında, söz diziminde yargının özelliklerinin belirlenmesinde etkilidir. Ortaöğretim programına uygun olarak hazırlanan ders kitaplarının çoğunda, dil bilgisi konu anlatımları sınırlıdır. Birçok öğrencinin hazırbulunuşluk düzeyi beklenenin altındadır. Ortaöğretim düzeyinde, dil bilgisi konularını ders kitaplarında bulamayan öğrencilerin bilgi edinmek için başvurduğu kaynaklar tutarsızdır. Bu durum yükseköğretim için de geçerlidir. Türk dili ve edebiyatı öğretmeni yetiştiren yükseköğretim kurumlarında takip edilen farklı dil bilgisi kitapları ve buralardaki öğretim üyelerinin dil bilgisi öğretim anlayışları birçok dil bilgisi konusunda olduğu gibi ek fiilin izahında da farklılıklara yol açmakta; bu alanda farklı terim, öğretim metot ve yöntemleriyle karşılaşılmaktadır. Bu çalışmada ek fiilin ortaöğretim ve yükseköğretimdeki öğretim şekilleri incelenmiş ve öğretim yöntemleri üzerinde durulmuştur.en_US
dc.description.abstractPredicative verbs, also called declarative suffixes, are taught with different methods in secondary and higher education and effective in understanding the predicate, which is the main element of a sentence, and determining the characteristics of judgment in syntax. In the majority of the textbooks in secondary education, the subject of linguistic knowledge is limited. Many students? level of readiness in secondary education is less than expected. At the high school level, the sources which students cannot find linguistic subjects in their textbooks to get information is not consistent. This situation is also observed in higher education. Different books of linguistic knowledge used in higher education institutions that train Turkish language and literature teachers and lecturers? linguistic knowledge teaching manners in these institutions cause differences in the explanation of predicative verbs as in many subjects of linguistic knowledge and so different terminology and teaching methods are faced in this field.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.titleEk Fiilin Öğretim Yöntemindeki Sorunlaren_US
dc.title.alternativeThe Problems In The Teaching Method Of The Predicative Verben_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage363en_US
dc.identifier.endpage378en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster