Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPelenk, Saadet Ela
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:31Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:31Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.issn2148-2586
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.15295/bmij.v6i3.343
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFNE1qQXdNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5420
dc.description.abstractEkonomik, sosyal, kültürel ve teknolojik değişimler, bilginin önemini arttırmaktadır. İşletmelerin değişime uyum sağlaması, güncel bilginin paylaşımı ile mümkündür. Dinamik piyasa şartları, ağ temelli örgüt yapısı, sürekli öğrenme, dijitalleşme ve rekabetin kaynağının yenilik ve yenilikçi işletmeler olduğu bilgi tabanlı yeni ekonomilerde, kurumsal bilgi yönetimi stratejik bir öneme sahiptir. Bu araştırmanın amacı, bilgi yönetiminin “bilgi edinilmesi, eğitim ve iletişim” alt boyutlarıyla ile yenilikçilik arasındaki ilişkiyi tespit etmektir. Bu amaçla çeşitli sektörlerde faaliyet gösteren, 3 yenilikçi işletmenin 120 çalışanı ile anket yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre bilginin edinilmesi, firma yenilikçiliği üzerinde pozitif yönlü anlamlı ve önemli etkiye sahip olduğu (?=0,29; t=3,10; p<0,05); eğitim -yetiştirme ve iletişim değişkenlerinin firma yenilikçiliği üzerinde anlamlı etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir (p>0,05).en_US
dc.description.abstractEconomic, social, cultural and technological changes increase the importance of information. It is possible for organizations to adapt to change, by sharing up-to-date information. Knowledge-based new economies which consist dynamic market conditions, network-based organizational structure, continuous learning, digitalization, innovations and innovative businesses as competitive advantage source, corporate knowledge management has a strategic importance. Th eaim of this research is to determine the relationship among innovation and sub-dimensions of knowledge management as "information acquisition” and “education and communication". For this purpose, a survey was conducted with 120 employees of 3 innovative organizations that operate in various sectors. According to the results of the research, the acquisition of information has a significant positive effect on organizational innovation (?=0,29; t=3,10; p<0,05); education –training and communication variables have no significant effect on organizational innovation (p>0,05).en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.titleBilgi Tabanlı Yeni Ekonomide Bilgi Yönetimi Ve Yenilikçi İşletmeleren_US
dc.title.alternativeKnowledge Management And Innovative Businesses In New Information-Based Economiesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.15295/bmij.v6i3.343
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage16en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalBusiness and Management Studies: An International Journalen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster