Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUrsavaş, Nazihan
dc.contributor.authorKaral, Elif
dc.date.accessioned2020-12-19T20:30:39Z
dc.date.available2020-12-19T20:30:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.issn1309-0682
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.218.15
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeE9UUTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5446
dc.description.abstractFen Bilimleri öğretim programında 2013 yılında yapılan güncelleme çalışmaları ile yeni bir beceri alanı olan yaşam becerileri dâhil edilmiştir. Ancak programda yaşam becerilerinin kazanımlara nasıl entegre edileceği, ne tür etkinlikler içinde kullanılacağı veya hangi kazanımın hangi yaşam becerisi ile veya tam tersi olarak hangi yaşam becerisinin hangi kazanımla verileceği ayrıntılı olarak ifade edilmemiştir. Bu nedenle bu çalışmada mesleki deneyim yılları 15-26 arasında değişen yedi (3 kadın, 4 erkek) Fen Bilimleri öğretmeninin yaşam becerileri hakkındaki düşünceleri, tercih ettikleri yaşam becerileri ile belirlenen kazanımlar çerçevesinde her bir kazanımın tek tek hangi yaşam becerileri ile işlenebileceğine yönelik görüşleri ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Özel durum desenine göre gerçekleştirilen çalışmada veri toplama aracı olarak yarı-yapılandırılmış mülakat formu ile kazanım değerlendirme formu kullanılmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda öğretmenlerin yaşam becerileri hakkında yeterli bilgiye sahip olmadıkları, en fazla analitik yaşam becerilerinin geliştirilmesi üzerinde durdukları, yaşam becerilerini bilinçli ve programlı olarak değil, tesadüfen kullandıkları belirlenmiştir. Öğretmenlerin belirlenen kazanımları en fazla analitik düşünme ve karar verme becerileri ilişkilendirdikleri tespit edilmiştir. Bu çalışma alanda görev yapan öğretmenler için programda çok fazla açıklama getirilmeyen yaşam becerilerini nasıl kullanacaklarını görebilmeleri ve kendi uygulamalarına entegre edebilmeleri açısından faydalıdır. Bu nedenle daha fazla kazanıma yönelik benzer çalışmaların ortaya konularak öğretmenlerin uygulama noktasında karşılaştıkları sorunlar azaltılmalıdır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.titleFen Bilimleri Öğretmenlerinin Yaşam Becerileri Hakkındaki Düşünceleri ve Fen Kazanımlarıyla İlişkilendirme Durumlarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2019.218.15
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage246en_US
dc.identifier.endpage269en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster