Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBozkurt, Eda
dc.contributor.authorAltıner, Ali
dc.date.accessioned2020-12-19T20:31:05Z
dc.date.available2020-12-19T20:31:05Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1309-6672
dc.identifier.issn2618-6322
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29029/busbed.454034
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpFM05qa3pNdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5514
dc.description.abstractHer kesimin dâhil olduğu kapsayıcı mali yapılar ekonomik gelişmenin sağlanmasına katkı sağlamaktadır. Öte yandan firmalar ve hane halklarının finansal işlemlerini artırabilmeleri için ülkedeki finansal erişim ağının gelişmiş olması gerekmektedir. Bu sebeple çalışmada finansal erişimin belirleyicileri araştırılmıştır. Araştırmada Türkiye ve Avrasya Ekonomileri için 2004-2016 yılları arasında panel veri analizleri kullanılmıştır. İlk olarak seriler arasında yatay kesit bağımlılığı olduğu tespit edilmiştir. Daha sonra bu duruma uygun birim kök testleri uygulanmıştır. Serilerin durağan olduğunun belirlenmesinin ardından, tesadüfi etkiler modeli kapsamında katsayı tahminleri yapılmıştır. Analiz sonuçları finansal erişim ile yükseköğretimde okullaşma oranı ve tasarruf oranı arasında pozitif ve anlamlı ilişkiler olduğunu göstermiştir. Yani eğitim ve tasarruf düzeyi ne ölçüde artarsa finansal hizmetlere erişimde o ölçüde yükselecektir.en_US
dc.description.abstractThe inclusive financial structures of each segment is to contribute to economic development. On the other hand, the financial access network in the country needs to be developed in order to increase the financial transactions of firms and households. For this reason, determinants of financial access in the study have been sought. Between the years 2004-2016 panel data analysis for research in Turkey and Eurasian Economies are used. First, it was determined that there was cross section dependency between the series. Then appropriate unit root tests were applied to this situation. Coefficient estimates made under the random effects model, after determining that the series were stationary. The results of the analysis show that there is a positive and significant relationship between financial access and the schooling in higher education rate and saving rate. In other words, the level of education and savings shall increase in the extent of access to financial servicesen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.titleFinansal Erişimin Belirleyicilerien_US
dc.title.alternativeFinancial Access Determinantsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.29029/busbed.454034
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue16en_US
dc.identifier.startpage295en_US
dc.identifier.endpage308en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalBingöl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster