Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKarasu, Mustafa Sinan
dc.date.accessioned2019-10-22T10:42:01Z
dc.date.available2019-10-22T10:42:01Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/551
dc.description.abstractBu araştırma, ortaokul fen ve teknoloji öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme anlayışına yönelik bilgi düzeylerini, görüşlerini ve sınıf içi uygulamalarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın evrenini, Rize ili ve ilçelerinde resmi ve özel okullarda görev yapmakta olan ortaokul fen ve teknoloji öğretmenleri; örneklemini ise 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Rize ili Çayeli ilçesindeki 4 resmi ortaokulda görev yapan 6 fen ve teknoloji öğretmeni oluşturmaktadır. Bu araştırmada, mevcut durumun ne olduğunu derinlemesine ortaya koymayı amaçlayan betimsel araştırma yöntemlerinden 'Örnek Olay Yöntemi' kullanılmıştır. Geliştirilen veri toplama araçlarının geçerlilik ve güvenirliğinin sağlanması amacıyla uzman görüşü alınmış ya da literatürde önceki araştırmalarda kullanılmış bilgi testi gerekli izin alınarak kullanılmıştır. Daha sonra son hali verilen test ve gözlem formları, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Rize ili Çayeli ilçesindeki 4 resmi ortaokulda görev yapan 6 fen ve teknoloji öğretmenine uygulanmıştır. Araştırma sonucunda 6 öğretmenin yapılandırmacı öğrenme anlayışına yönelik görüşleri ve sınıf içi uygulamaları uzman eşliğinde derinlemesine irdelenmiştir. Ayrıca yapılandırmacı öğrenme anlayışına yönelik bilgi düzeyleri SPSS istatistik programı ile çözümlenmiştir. This research was made to determine in the levels of fulfilling the constructive teacher roles of the primaryschool science and technology teachers. The context of this research consist of teachers who working on official primary schools in the center of Rize and in the towns and the class teachers who teach the science and the technology. The sample has made in 2011-2012 education year by six science and technology teachers in four official primary schools. ''Case Study Method'' from descriptive research methods has used for put forth the current situation in this research. In order to ensure the validity and reliability of data collection instruments developed expert opinion and previously taken tests were used for study. Then, given recent version of the test and observation forms hasimplemented in 2011-2012 education year on 6 science and technology teachers from 4 primary schools in Çayeli district of Rize. Teachers' classroom practices and opinions for the constructivist learning approach discussed in depth with experts. In addition to the constructivist learning approach knowledge levels were analyzed by SPSS statistically programme.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherRecep Tayyip Erdoğan Üniversitesi / Fen Bilimleri Enstitüsü / İlköğretim Anabilim Dalıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subject0-Belirleneceken_US
dc.titleFen ve teknoloji öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme uygulamaları (video-kayıt incelemesi)en_US
dc.title.alternativeThe constructive learning practices of the science and technology teachers(video record examination)en_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.department0-Belirleneceken_US
dc.contributor.institutionauthorKarasu, Mustafa Sinan
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster