Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGültekin, Sadettin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:42:09Z
dc.date.available2020-12-19T20:42:09Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.citationGültekin, S. (2011). Küreselleşme çağında dış ticarette rekabet için kümelenme stratejisi: Türkiye'nin tarım kümelenmesi gerekliliği. Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED), 22, 29-40.en_US
dc.identifier.issn1302-6658
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRJM05ETTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5663
dc.description.abstractKümeler; belirli bir alanda bulunan birbiriyle bağlantılı şirketlerin, uzmanlaşmış tedarikçilerin, servis sağlayıcıların ve bağlı kurumların bir ülkede veya bir bölgede coğrafi olarak yoğunlaşmalarıdır. Kümeler; verimliliği, yeniliği ve rekabet gücünü artırdığı için ortaya çıkmıştır. Yeni küreselleşme dalgası, kümelenmelerin verimlilik, yenilik ve rekabet gücü üzerindeki önemini ortaya koymaktadır. Kümeler; şirketlerin, hükümetin ve diğer kurumların rekabet gücünün artırılmasındaki yeni rolleri konusunda bir düşünceyi temsil etmektedir. Bu makale; kümelenmelerin, dış ticarette rekabet gücü düzeyini nasıl artırdığını açıklamaktadır. Bölgesel kümeler, küresel ekonomik rekabet için potansiyel verimlilik kaynağı oluşturmaktadır. Bu nedenle, Türkiye, küreselleşme çağında daha fazla rekabet avantajı elde etmek için ekonomideki firmalar ve destekleyici kuruluşlar arasında işbirliğine dayalı etkileşimleri teşvik eden bir kümelenme programı oluşturmalıdır.en_US
dc.description.abstractClusters are geographic concentrations of interconnected companies, specialized suppliers, service providers, and associated institutions in a particular field that are present in a nation or region. Clusters arise because they increase the productivity, innovation and competitiveness. New wave of globalisation reveals the importans of clusters on productivity, innovation and competitiveness. Clusters represent thinking about new roles for companies, government, and other institutions in enhancing competitiveness. This article explains how clusters increase level of competition power at the foreign trade. Regional clusters represent a potential source of productivity to global economic competition. For that reason, Turkey, should establish a clustering program that stimulates the collaborative interactions of firms and supporting organizations in economy to produce more competitive advantages in the age of globalisation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKüreselleşme çağında dış ticarette rekabet için kümelenme stratejisi: Türkiye'nin tarım kümelenmesi gerekliliğien_US
dc.title.alternativeIn the age of globalisation clustering strategy for competition at foreign trade: Turkey’s agricultural Clustering necessityen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Fındıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu, Uluslararası Ticaret ve Lojistik Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGültekin, Sadettin
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage29en_US
dc.identifier.endpage40en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalKocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (KOSBED)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster