Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorToklu, İsmail Tamer
dc.date.accessioned2020-12-19T20:42:22Z
dc.date.available2020-12-19T20:42:22Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.issn1308-2140
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14324
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBek5qVXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5708
dc.description.abstractModa tasarımcıları moda ile ilgili eğilimleri tüketicilere dayatmaktadır. Ancak, tüketicilerin beklentilerindeki değişimler ve endüstrinin buna kayıtsız kalamaması tüketici isteklerine yoğunlaşmayı gereklilik haline getirmiştir. Türkiye önemli bir genç nüfusa sahip ve bunların tüketim potansiyelleri kayda değer niteliktedir. Tüketicilerin davranışlarının anlaşılması hızla değişen bir ortamda önemli bir gerekliliktir. Bu çalışmanın amacı tüketicilerin kot pantolon seçiminde etkili olan niteliklerin önceliklerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmada kullanılan nitelik ve bu niteliklerin düzeyleri literatür araştırması ve odak grup çalışmasından elde edilmiştir. Araştırma için altı nitelik ve bunlara ait toplam on üç düzey tanımlanmıştır. Nitelikler ve düzeyler Marka (Üst düzey marka, Herhangi bir marka), Menşe (Türk malı, Yabancı), Mağaza (Yüksek imajlı mağaza, Herhangi bir mağaza), Performans (Yakışan, vücuduma tam oturan ve Dayanıklı, sağlam), Stil (Klasik, Modaya uygun, Rahat), Kumaş (%100 pamuk, Karışım) olarak belirlenmiştir. Araştırmanın verileri kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen 200 üniversite öğrencisiyle yapılan web tabanlı anketlerden elde edilmiştir. Verilerinin analizinde Konjoint yaklaşımı kullanılmış ve SPSS v23 istatistik programından faydalanılmıştır. Konjoint analizi araştırmacıların bir ürünün tercih edileceğine inandıkları temel niteliklerini inceleyen bir yöntemdir ve en küçük kareler regresyonu yaklaşımını kullanır. Elde edilen sonuçlara göre, modaya uygun stil en çok tercih edilen nitelik ve düzey olmuştur. Yüksek imajlı mağaza, üst düzey marka, karışım kumaş, Türk menşe ve dayanıklı performans sırasıyla takip eden nitelik ve düzeyler olarak bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractFashion designers impose trends to consumers. However, changes in consumer expectations and without remaining quite of the industry have made a necessity to focus on consumer needs. Turkey has an important potential of young people and their consumption are worth recording. Comprehending the behaviour of consumers is an important requirement in a rapidly changing environment in all over the world. The aim of this study is to reveal the preferences of the attributes that are effective in consumers' choice of jeans. The attributes used in the research and the levels of them were obtained from the literature survey and focus group method. Six attributes and a total of thirteen levels were defined for the research. Attributes and levels name are Brand (Premium brand, Any brand), Country of origin (Turkey, Foreign), Store (High image store, Any store), Performance (Fit, Durable), Style (Classic, Fashionable, Comfort), Fabric (100% cotton, Mixture). Research data were obtained from web-based surveys conducted by 200 university students selected with convenience sampling method. Conjoint approach in SPSS v23 statistical program was used in the analysis of the data. Conjoint analysis is a method that examines the fundamental characteristics that researchers believe in a product, and uses the least squares regression approach. According to the results obtained, fashionable style was found the most preferred attribute and level in denim jeans purchasing decision. This is followed by high image store, premium brand, mixture fabric, Turkey country of origin and durable performance, respectively.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectAntropolojien_US
dc.subjectArkeolojien_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectAsya Çalışmalarıen_US
dc.subjectDavranış Bilimlerien_US
dc.subjectİşen_US
dc.subjectİşletme Finansen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectKriminoloji ve Ceza Bilimien_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectNüfus İstatistikleri Bilimien_US
dc.subjectİktisaten_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitim, Özelen_US
dc.subjectÇevre Çalışmalarıen_US
dc.subjectErgonomien_US
dc.subjectEtiken_US
dc.subjectEtnik Çalışmalaren_US
dc.subjectAile Çalışmalarıen_US
dc.subjectFilm, Radyo, Televizyonen_US
dc.subjectFolkloren_US
dc.subjectCoğrafyaen_US
dc.subjectSağlık Politikaları ve Hizmetlerien_US
dc.subjectTarihen_US
dc.subjectBilim Felsefesi ve Tarihien_US
dc.subjectOtelcilik, Konaklama, Spor ve Turizmen_US
dc.subjectBeşeri Bilimleren_US
dc.subjectBilgi, Belge Yönetimien_US
dc.subjectUluslararası İlişkileren_US
dc.subjectDil ve Dil Bilimen_US
dc.subjectHukuken_US
dc.subjectEdebiyaten_US
dc.subjectEdebi Teori ve Eleştirien_US
dc.subjectMantıken_US
dc.subjectİşletmeen_US
dc.subjectOrtaçağ ve Rönesans Çalışmalarıen_US
dc.subjectMüziken_US
dc.subjectHemşireliken_US
dc.subjectBeslenme ve Diyetetiken_US
dc.subjectFelsefeen_US
dc.subjectSiyasi Bilimleren_US
dc.subjectPsikolojien_US
dc.subjectKamu Yönetimien_US
dc.subjectHalkla İlişkileren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.subjectSosyal Çalışmaen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectMadde Bağımlılığıen_US
dc.subjectTiyatroen_US
dc.subjectKentsel Çalışmalaren_US
dc.subjectKadın Araştırmalarıen_US
dc.titleGenç Tüketiciler İçin Kot Pantolon Niteliklerinin Önemien_US
dc.title.alternativeThe Importance Of Denim Jeans Attributes For Young Consumersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.doi10.7827/TurkishStudies.14324
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue30en_US
dc.identifier.startpage459en_US
dc.identifier.endpage476en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalTurkish Studies (Elektronik)en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster