dc.contributor.author | Çelikpazu, Esra Ekinci | |
dc.contributor.author | Börekçi, Muhsine | |
dc.date.accessioned | 2020-12-19T20:42:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-19T20:42:54Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.issn | 1308-2140 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.14510 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpBeU1UZ3hNUT09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11436/5793 | |
dc.description.abstract | Öğrencinin bir konuda başarılı olabilmesi, o konu ile ilgili kavramları tam olarak bilmesine ve zihninde doğru bir şekilde yapılandırmış olmasına bağlıdır. Etkili öğretimin ya da üst düzeyde kavramanın gerçekleşebilmesi için kavramların doğru tanımlanması gerekmektedir. Bu nedenle çalışmada Türkçenin en önemli yapı özelliklerinden biri olan çatı kavramı ele alınmıştır. Çalışmanın amacı, orta öğretim onuncu sınıf öğrencilerinin Türkçede fiil çatısı ile ilgili temel kavramları bilme ve uygulama düzeylerini belirlemek, konu ile ilgili kavram yanılgılarına sahip olup olmadıklarını tespit etmek ve var olan yanılgıların nedenleri üzerinde durmaktır. Araştırmada nicel ve nitel boyutlu karma yöntem kullanılmıştır. 224 onuncu sınıf öğrencisine araştırmacı tarafından hazırlanan Kavram Yanılgısı Belirleme Testi uygulanmış, ayrıca fiil çatısı ile ilgili olarak sınıf düzeyi için tespit edilen kavramlar hakkında öğrencilerden yazılı açıklamalar yapmaları istenmiştir. Nicel verilerin analizi, öğrencilerin kavramları bilme düzeylerinin “bilme”, “eksik bilme”, “bilmeme”, “bilip uygulayamama”, “örtülü kavram yanılgısı” ve “kavram yanılgısı” olmak üzere altı kategoride değerlendirilmesiyle gerçekleştirilmiştir. Nitel veriler ise, öğrencilerin verdikleri cevapların “bilme”, “eksik bilme”, “bilmeme” ve “kavram yanılgısı” şeklinde dört kategoride ele alınmasıyla içerik bakımından analiz edilmiştir. Birbirini destekler nitelikteki nicel ve nitel bulgulara göre öğrencilerin büyük bir bölümünün “çatı”yı ve alt kavramlarını tam olarak bilmedikleri, kavramları birbirleri ile ilişkilendiremedikleri, bilgilerini uygulama boyutuna taşıyamadıkları ve kavram yanılgılarına sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | For a student to be successful at a subject, it is necessary for him/her to know relevant concepts fully and to construct them in the mind accurately. The concepts must be defined correctly in order to realize effective teaching or high level of comprehension. For this reason, the concept of voice, which is one of the most important building features of Turkish, has been discussed. The aim of this study is to determine the knowledge and application level of high education tenth grade students at main concepts of Turkish verb frame, to identify their existent misconceptions and to dwell on the reasons of the misconceptions. Mixed methods research approach, which is both quantitative and qualitative, is used in this study. Misconception Detection Test that is prepared by the researcher, is applied to 224 tenth grade students, additionally it is asked them to write explanations about concepts that are identified for both two grade levels. The analyses of quantitative data is realized by assessment of students’ conception knowledge levels at six categories such as “knows”, “lack of knowledge”, “not knows”, “knows but can’t practice”, “hidden misconception” and “misconception”. The content analyses of qualitative data is realized by installation of students answers to four groups such as “knows”, “lack of knowledge”, “not knows” and “misconception”. From the findings of quantitative and qualitative data that supports each other, it is concluded that most of students do not know voice and its sub-concepts, can’t interrelate the concepts, can’t transfer their knowledge to application area and having misconceptions. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/closedAccess | en_US |
dc.subject | Antropoloji | en_US |
dc.subject | Arkeoloji | en_US |
dc.subject | Sanat | en_US |
dc.subject | Asya Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Davranış Bilimleri | en_US |
dc.subject | İş | en_US |
dc.subject | İşletme Finans | en_US |
dc.subject | İletişim | en_US |
dc.subject | Kriminoloji ve Ceza Bilimi | en_US |
dc.subject | Kültürel Çalışmalar | en_US |
dc.subject | Nüfus İstatistikleri Bilimi | en_US |
dc.subject | İktisat | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.subject | Eğitim, Özel | en_US |
dc.subject | Çevre Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Ergonomi | en_US |
dc.subject | Etik | en_US |
dc.subject | Etnik Çalışmalar | en_US |
dc.subject | Aile Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Film, Radyo, Televizyon | en_US |
dc.subject | Folklor | en_US |
dc.subject | Coğrafya | en_US |
dc.subject | Sağlık Politikaları ve Hizmetleri | en_US |
dc.subject | Tarih | en_US |
dc.subject | Bilim Felsefesi ve Tarihi | en_US |
dc.subject | Otelcilik, Konaklama, Spor ve Turizm | en_US |
dc.subject | Beşeri Bilimler | en_US |
dc.subject | Bilgi, Belge Yönetimi | en_US |
dc.subject | Uluslararası İlişkiler | en_US |
dc.subject | Dil ve Dil Bilim | en_US |
dc.subject | Hukuk | en_US |
dc.subject | Edebiyat | en_US |
dc.subject | Edebi Teori ve Eleştiri | en_US |
dc.subject | Mantık | en_US |
dc.subject | İşletme | en_US |
dc.subject | Ortaçağ ve Rönesans Çalışmaları | en_US |
dc.subject | Müzik | en_US |
dc.subject | Hemşirelik | en_US |
dc.subject | Beslenme ve Diyetetik | en_US |
dc.subject | Felsefe | en_US |
dc.subject | Siyasi Bilimler | en_US |
dc.subject | Psikoloji | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | en_US |
dc.subject | Halkla İlişkiler | en_US |
dc.subject | Din Bilimi | en_US |
dc.subject | Sosyal Çalışma | en_US |
dc.subject | Sosyoloji | en_US |
dc.subject | Madde Bağımlılığı | en_US |
dc.subject | Tiyatro | en_US |
dc.subject | Kentsel Çalışmalar | en_US |
dc.subject | Kadın Araştırmaları | en_US |
dc.title | Orta Öğretim Onuncu Sınıf Öğrencilerinin Fiil Çatısı İle İlgili Kavram Yanılgıları | en_US |
dc.title.alternative | Misconceptions About The Verb Framework Of Tenth Grade Students In Secondary Education | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.contributor.department | RTEÜ | en_US |
dc.identifier.doi | 10.7827/TurkishStudies.14510 | |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 27 | en_US |
dc.identifier.startpage | 661 | en_US |
dc.identifier.endpage | 702 | en_US |
dc.ri.edit | oa | en_US |
dc.relation.journal | Turkish Studies (Elektronik) | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Eleman | en_US |