Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBeldağ, Adem
dc.contributor.authorYaylacı, Ali Faruk
dc.contributor.authorGök, Enes
dc.contributor.authorİpek, Cemalettin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:43:05Z
dc.date.available2020-12-19T20:43:05Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.issn2147-1037
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRnd01UYzRPQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5821
dc.description.abstractÖZ Araştırmanın amacı, 2006-2007 öğretim yılından itibaren eğitim fakülteleri programında yer almaya başlayan Topluma Hizmet Uygulamaları dersinin üniversite-toplum işbirliği açısından etkililiğini bu dersin paydaşlarının görüşlerine dayalı olarak ortaya koymaya yönelik bir değerlendirme yapmaktır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim çerçevesinde yürütülmüştür. Verilerin çözümlemesinde betimsel analizi yönteminden yararlanılmıştır. Genel olarak araştırmada ulaşılan sonuçlara göre katılımcılar, dersin amacının toplumsal sorunlar konusunda bilinçlenme ve sorunları çözüme kavuşturma olduğunu düşünmektedir. Bu ders kapsamında karşılaşılan en önemli sorun olarak projelere ilgisizlik ifade edilmiştir. Dersin bireysel ve kurumsal katkılarının olduğu, dersin daha etkin yürütülebilmesi için proje becerisine sahip öğretim elemanlarının tercih edilmesi gerektiği ve projelerin sürdürülebilir nitelikte olmasının önemine ilişkin görüşler diğer bulgular arasındadır.en_US
dc.description.abstractABSTRACT The purpose of this study is to evaluate the effectiveness of community service practices course started to be offered in faculties of education in 2006-2007 education termsterms of university-community partnerships. As a qualitative model, phenomenological method was used. The data was analyzed through descriptive analysis technique. Findings generally suggest that participants think the purpose of this course is to create awareness about community problems and bring solutions to them. However, one of the main obstacles faced during course practices—according to the participants—is indifferenceprojects. Other findings suggests that stakeholders fulfill their responsibilities; the course provides personal and institutional benefits; in order to make the course more effective,should be given by faculty members who have project experience and ability; andimportance of the quality of the projects in order to obtain sustainability. in to it theen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/closedAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleTopluma Hizmet Uygulamaları Dersinin Üniversite- Toplum İşbirliği Açısından Değerlendirilmesi?en_US
dc.title.alternativeEvaluation of Community Servıce Practices CourseTerms of Unıversity-Socıety Cooperatıon inen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentRTEÜen_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage161en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalAhi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster