Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTolu, Hüseyin
dc.date.accessioned2020-12-19T20:43:39Z
dc.date.available2020-12-19T20:43:39Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.citationTolu, H. (2019). Rethinking techno-social interaction(s) through the lens of technorealists. İnsan & Toplum, 9(4), 35-51.
dc.identifier.issn2146-7099
dc.identifier.issn2602-2745
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12658/M0312
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNeU9EazJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/5907
dc.description.abstractSocieties are on the way to becoming smarter every day by following, copying, and observing one another; the increase of knowledge is already accelerating, but do we know what all of us know? Or more critically, are we able to benefit from everything one has learned? The literature normatively postulates techno-social interactions to be a multi-motivated and multi-consequential phenomenon driven by imbalances in economic, social, cultural, and political situations (non-philosophical facts). Nevertheless, the literature has not highlighted its modern sociological assumptions; it acts as a Techno-utopianist (Nietzschean thoughts) or at least as a dominated technological-determinist (Giant wishes). In this sense, this study takes a different approach to analyzing techno-social interactions using the principles of Technorealism to discuss the issues that concern Technorealists. This paper argues that Technorealists wish to break loose from being pure modern technophiles whose revolts, freedoms, and passions are governed by techno-social struggles. The paper shall metaphorically envisage the extent to which current and future controllers should be avoided without taking any peculiar postmodern moral objective (e.g., stop surveillance governance).en_US
dc.description.abstractGünümüz toplumları birbirlerini takip ederek, gözlemleyerek, kopyalayarak her gün daha akıllı olma yolundalar; bilgi artışı zaten hızlanıyor ama hepimizin ne bildiğini biliyor muyuz? Ya da daha eleştirel olarak, birinin öğrendiği her şeyden yararlanabilir miyiz? Günümüzün literatür, tekno-sosyal etkileşim(leri) ekonomik, sosyal, kültürel ve politik durumların dengesizlikler tarafından yönlendirilen çok motive ve çok yönlü bir normatif fenomen olarak yorumlamaktadır (felsefi olmayan gerçekler). Bu çalışmayla beraber, yine de, geçerli literatür, “modern” sosyolojik varsayımları vurgulamamakta, bir Tekno-ütopyacı (Nietzschean düşüncesi) veya en azından egemen bir teknolojik-determinist (Devlerin dilekleri) olarak hareket etmektedir. Bu bakış açısıyla, bu çalışma Teknokalistler ile ilgili sorunları tartışmak için Teknokalizm ilkeleriyle tekno-sosyal etkileşimi analiz eden farklı bir yaklaşım benimsemiştir. Bu makale, Teknokratikçilerin isyanı, özgürlüğü ve tutkusu tekno-sosyal mücadelelerle yönetilen saf “modern” teknisyenler olmaktan kurtulmak istediklerini savunuyor. Bu çalışmada, yeni teknolojik alan bakış açıların bir tuhaf “postmodern” ahlaki amaç (ör. Gözetim yönetişimini durdurma) almadan mevcut ve gelecekteki kontrolörlerden kaçınmamız gerektiğini mecazi olarak öngörecektir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyolojien_US
dc.subjectTeknoloji Sosyolojisien_US
dc.subjectTeknolojik Determinizmen_US
dc.subjectTeknoloji Eğitimien_US
dc.subjectTeknoloji Felsefesien_US
dc.titleRethinking techno-social interaction(s) through the lens of technorealistsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümüen_US
dc.identifier.doi10.12658/M0312
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage51en_US
dc.ri.editoaen_US
dc.relation.journalİnsan & Toplumen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster