• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Development a Material Used in Case-Based Learning for Analytical Chemistry Laboratory Application and Students’ Views

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2019

Yazar

Günter, Tuğçe
Alpat, Sibel Kılınç

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

The objective of this study is to investigate students’ views about the case study and case-based learning (CBL). The case study is prepared concerning the complex formation titration based on ethylene diamine tetra acetic acid compound (EDTA) and complex formation reaction of metal ions and the experiment of hardness determination in water in the Analytical Chemistry Laboratory course. The sample of this descriptive study consists of 2nd, 4th and 5th grade student teachers (N=23) (ages between 20-23 years-old) studying in the department of Chemistry Teaching at a university in Izmir. ‘Structured Interview Form’ was used as data collection tool. The data were analyzed via content analysis, which is a qualitative analysis technique. According to the data obtained; the students stated that the CBL method was comprehensible and convenient. In addition, they had also positive views that the case study being prepared was an entertaining study building up the desire for investigation and motivation.
 
Bu çalışmanın amacı, örnek olay ve örnek-olaya dayalı öğrenmeye ilişkin öğrenci görüşlerini araştırmaktır. Örnek olay, Analitik Kimya Laboratuarı dersi suların sertliğinin belirlenmesi deneyinde etilen diamin tetra asetik asit bileşiği (EDTA) ile metal iyonlarının kompleks oluşum reaksiyonlarına dayalı kompleks oluşum titrasyonuyla ilgili olarak hazırlanmıştır. Bu betimleyici çalışmanın örneklemi, İzmir’de bir üniversitede Kimya Öğretmenliği bölümünde okuyan ikinci, dördüncü ve beşinci sınıf öğretmen adaylarından (N=23) (20–23 yaşlar arasında) oluşmuştur. ‘Yapılandırılmış Görüşme Formu’ veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Veriler, nitel analiz tekniklerinden içerik analiziyle analiz edilmiştir. Elde edilen verilere göre; öğrenciler örnek-olaya dayalı öğrenme yönteminin kapsamlı ve uygun olduğunu belirtmişlerdir. Ayrıca hazırlanan örnek olayın araştırma yapma isteklerini ve motivasyonlarını arttırarak öğrenmelerini eğlenceli hale getirdiğine dair olumlu görüşlerde de bulunmuşlardır.
 

Kaynak

Kastamonu Eğitim Dergisi

Cilt

27

Sayı

5

Bağlantı

https://doi.org/10.24106/kefdergi.3467
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpNNU9UQXhNUT09
https://hdl.handle.net/11436/5974

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.