• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Students’ Opinions About Problem-Based Learning (PBL) and Scenario Applied in Teaching Electrochemistry

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2018

Yazar

Günter, Tuğçe
Alpat, Sibel Kılınç

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

This research aimed to determine students’ opinions about both problem-based scenario developed and the sessions of problem-based learning (PBL) used for the topic of ‘Electrochemistry’ in an Analytical Chemistry course. The research was conducted with students who were studying in the fourth year in the Department of Chemistry Education, Secondary Science and Mathematics Education, Faculty of Buca Education, Dokuz Eylul University (N=15). Students’ opinions concerning the scenario and the PBL sessions were gathered by using a structured data collection tool. In addition, the attempt was made to determine whether the students could themselves design a scenario or different learning materials for the relevant topic. The data obtained from the structured data collection tool consisted of answers to 11 open-ended questions which were evaluated by content analysis. Students stated positive opinions related to PBL sessions and problem-based scenario in general. The study proposes that the scope of the applied scenario could be further expanded by increasing content of the topic related to activities associated with daily life.
 
Araştırma, Analitik Kimya dersinde ‘Elektrokimya’ konusunda geliştirilen ve kullanılan probleme-dayalı öğrenme (PDÖ) oturumları ve senaryosuna ilişkin öğrenci görüşlerini belirlemeyi amaçlamıştır. Çalışma Dokuz Eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanlar Kimya Eğitimi’nde okuyan dördüncü sınıf öğrencileriyle gerçekleştirilmiştir (N=15). Senaryo ve PDÖ eğitim oturumlarına ilişkin öğrenci görüşleri yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak alınmıştır. Ek olarak, öğrencilerden söz konusu konuya ilişkin farklı bir senaryo ve öğretim materyali tasarlama önerileri de istenmiştir. 11 açık-uçlı sorudan oluşan yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir. Genel olarak öğrenciler PDÖ eğitim oturumları ve senaryoya ilişkin olumlu görüşler belirtmişlerdir. Çalışmada uygulanan senaryonun,günlük hayatla ilişkili etkinliklerle konu içeriğinin arttırılarak genişletilebileceği önerilmiştir.
 

Kaynak

Karaelmas Fen ve Mühendislik Dergisi

Cilt

8

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TXpJd05qYzVPUT09
https://hdl.handle.net/11436/6000

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Isı Değiştiricideki Yüzey Deseninin Isı Transferine Etkisinin İncelenmesi 

    Haydaraslan, Ersin; Selver, Ramazan (2018)
    Bu çalışmada, bir ısı değiştirici üzerindeki desenin ısı transferine etkisi sayısal modelleme metoduyla incelenmiştir. Dikdörtgenler prizması şeklinde iki ısı değiştirici Ansys Fluent R17.2 programı ile modellenmiş ve ...
  • On the quaternionic focal curves 

    Gürses, Nurten Bayrak; Bektaş, Özcan; Yüce, Salim (2017)
    In this study, a brief summary about quaternions and quaternionic curves are firstly presented. Also, the definition of focal curve is given. The focal curve of a smooth curve consists of the centers of its osculating ...
  • Tıbbi Laboratuar Teknikleri Programında Durum Çalışması Yöntemi ile Biyokimya Dersinin Etkinliğinin Araştırılması 

    Demir, Fatma Ebru Ofluoğlu (2017)
    Bu çalışma, Bülent Ecevit Üniversitesi Ahmet Erdoğan Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Tıbbi Hizmetler ve Teknikleri Bölümünde eğitim gören Tıbbi Laboratuar Teknikleri programı birinci sınıf öğrencilerinin ile ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.