• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A qualitative study to explain middle school student's understandings of nature of science

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (357.4Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2015

Yazar

Küçük, Mehmet
Çepni, Salih

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Küçük, M. & Çepni, S. (2015). A qualitative study to explain middle school student's understandings of nature of science. Journal of Turkish Science Education, 12(3), 3-20. http://doi.org/10.12973/tused.10143a

Özet

This study was conducted with the aim to explain 7th grade middle school students' nature of science understandings by employing qualitative measuring tools of an interview and a questionnaire. In this context, the participants were 17 7th grade students. In order to explain the participants' nature of science understandings, first a nature of science questionnaire to explain their nature of science was conducted. Following, in depth interviews were conducted with the students. The four facets of the students' nature of science understandings were categorized using three dimensions: informed-transitional-naïve and by constantly comparing the data. The results gathered by the aforementioned analysis indicated that most students' nature of science understandings were weak or varying (78%) and only 22% of the students had adequate understandings. In this respect, it is suggested that the direct-reflective methods should be used instead of indirect ones for students to understand the real nature of science

Kaynak

Journal of Turkish Science Education

Cilt

12

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRrM05qVTRPQT09
https://hdl.handle.net/11436/6004
http://doi.org/10.12973/tused.10143a

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [145]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5917]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.