Erasmus değişim programına katılan öğrencilerin toplumdaki kadın algısına yönelik görüşleri: Bir nitel çalışma örneği
Künye
Güzel, B. & Selcik, O. (2015). Erasmus değişim programına katılan öğrencilerin toplumdaki kadın algısına yönelik görüşleri: Bir nitel çalışma örneği. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi, 4(2), 800-813. https://doi.org/10.7884/teke.502Özet
Toplumlardaki kadın algıları çeşitli sosyal, kültürel, dini, siyasi ve ekonomik değişkenlere bağlı olarak faklılaşmaktadır. Buradan hareketle çalışmamızda Erasmus Değişim Programına katılan lisans öğrencilerinin hem Türkiye’de hem de Avrupa’daki kadın algısına yönelik görüşlerinin tespit edilmesi amaçlanmıştır. İlk olarak Türkiye’de Kadın ve Avrupa’da Kadın başlıkları altında genel bir değerlendirme yapılmıştır. Böylece hem Türkiye’deki hem de Avrupa’daki mevcut durum ortaya konulmuştur. Çalışmada yöntem olarak sosyal bilimler alanında yaygın olarak kullanılan nitel araştırma yöntemlerinden biri olan durum çalışması (case study) yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’nden Erasmus Değişim Programına katılan 10 lisans öğrencisi ile görüşme yapılmıştır. Katılımcıların cinsiyet dağılımı 6 kız ve 4 erkek öğrenci şeklindedir. Veri toplama sürecinde ilk olarak Erasmus Değişim Programına katılmış 1 kız ve 1 erkek öğrenci ile ön görüşme yapılarak araştırmada kullanılacak açık uçlu sorular belirlenmiştir. Öğrencilerle gerçekleştirilen görüşmeler sonrasında elde edilen ses kayıtları içerik analizi yapılmak üzere çözümlenmiştir. İçerik analiz sonucunda elde edilen bulgular üç ana tema altında toplanmıştır. Öğrencilerin sosyokültürel yapıları, Değişim öğrencileri gözünden Türkiye’de kadın algısı ve Değişim öğrencileri gözünden Avrupa’da kadın algısı. The perception of women in the society differs depending on various social, cultural, religious, political and economical factors. The aim of this study is to ascertain perspectives of undergraduate students, who participated in Erasmus Exchange Program, towards the perception of women both in Turkey and Europe. Firstly, general assessment is made under the titles of ‘Women in Turkey’ and ‘Women in Europe’. So, the current state in Turkey and Europe is presented. One of the qualitative research methods and being extensively used in social sciences, ‘Case Study’ method is applied for this study. Ten undergraduate students participated in Erasmus Exchange Program from Recep Tayyip Erdogan University are interviewed within the study. Participants are comprised of six females and four males. During data collection period, a pre-interview is conducted with 1 female and 1 male student in order to design open-ended questions for the study. After interviews with students, voice records are resolved for content analysis. As a result of content analysis, findings are designated under three themes: Sociocultural Background of the Students, The Perception of Women Through Exchange Students’ Eyes, The Perception of Women Through Exchange Students’ Eyes…
Kaynak
Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) DergisiCilt
4Sayı
2Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRreE1EWXlNZz09https://hdl.handle.net/11436/6014
https://doi.org/10.7884/teke.502