• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ürün adı değişimi ile yapılan yeniden markalamaya tüketici tepkisi: Pirina yağı üzerine bir araştırma

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (612.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Toklu, Arzu Tuygun
Toklu, İsmail Tamer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Tuygun Toklu, A. & Toklu, İ.t. (2017). Ürün Adı Değişimi ile Yapılan Yeniden Markalamaya Tüketici Tepkisi: Pirina Yağı Üzerine Bir Araştırma. Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(4), 91-17.

Özet

Yeniden markalama müşterilerin hafızasında yeni isim, slogan, logo, tasarım veya bunların bileşimi gibi yeni marka elemanlarıyla yeni ve farklı bir konum oluşturmak için yapılan stratejik bir yaklaşımdır. Yeniden markalamada başarılı olmak için doğru strateji ve uygulama birlikte önemlidir. Bu araştırma ile yeniden markalama kapsamında zeytinyağı kategorisinde bir ürün olan pirina yağının adının zeytin püresi yağı olarak yeniden adlandırılmasına tüketici tepkisi incelenmektedir. Oluşturulan model ile yeniden adlandırma sonrası ürün imajının, değişime yönelik tutumun, kategoriye bağlılığın ve ad-ürün uyumunun yeni adı kullanan markaya yönelik tüketici algısına etkisi ve sonrasında bu algının davranışsal niyete etkisi incelenmiştir. Araştırmanın verileri kolayda örnekleme yöntemiyle seçilen tüketicilerle yüz yüze yapılan anket çalışmasından elde edilmiştir. SmartPLS yapısal eşitlik modellemesi yöntemi ile model analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; zeytin püresi yağı adının imajı pirina yağı adına göre daha yüksek bulunurken, değişime yönelik tutumun ve ad-ürün uyumunun yeni adı kullanan markaya yönelik algıyı etkilediği, bu algının da davranışsal niyeti etkilediği bulunmuştur. Çalışma ürün adının değişimini içerdiğinden akademik literatür ve tedarik zincirindeki tüm paydaşlara artı değer sunmaktadır
 
Rebranding is a strategic approach to create a new and different position in the mind of customers with the new brand elements such as a new name, slogan, logo, design or a combination of them. This strategy and its effective application together are important for successful rebranding. This research examines the consumer response to renaming of pirina oil, a product in olive oil category, substitution to olive pomace oil under the rebranding concept. The impacts of the product image after renaming, overall attitudes towards renaming, attachment to category, fit between substitution name and the product on the perception of brand using the substitution name were investigated with a proposed model. Moreover, the impact of this brand perception on the behavioural intention was also investigated. The research data were obtained from consumers with face to face survey by using convenience sampling method. The model was analysed with SmartPLS structural equation modelling method. According to the findings of the study; the image of the name of olive pomace oil was found higher than the substitute name of pirina oil. The effects of overall attitudes towards the renaming, and fit between substitution name and the product were found significant on the perception of brand using the substitution name. This study presents added value to both academic literature because of investigating renaming a product, and all stakeholders in supply chain
 

Kaynak

Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

Cilt

17

Sayı

4

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpZNE1EYzRPQT09
https://hdl.handle.net/11436/6042

Koleksiyonlar

  • Fındıklı Uygulamalı Bilimler Yüksekokulu Koleksiyonu [74]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.