• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Defining “digitally competent teacher”: An examination of pre-service teachers’ metaphor

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (1.183Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/closedAccess

Tarih

2022

Yazar

Çebi, Ayça
Reisoğlu, İlknur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Cebi, A. & Reisoglu, I. (2022). Defining “digitally competent teacher”: An examination of pre-service teachers’ metaphor. Journal of Digital Learning in Teacher Education, 38(4), 185-198. https://doi.org/10.1080/21532974.2022.2098210

Özet

This study aims to determine the perceptions of pre-service teachers regarding the concept of a “digitally competent teacher” through metaphors. The participants consist of 510 pre-service teachers. According to the findings, metaphors for a digitally competent teacher were classified under three themes: digital competence, pedagogical competence, and personal characteristics. Pre-service teachers describe a digitally competent teacher as an individual who has digital competences such as information and data literacy, communication, safety, problem-solving, and productivity; have pedagogical competences such as empowering learners, guiding their students, being the source and transmitter of information, and facilitating learning; have personal characteristics such as being open to change and development, equipped, versatility, valuable, using technology effectively, creative, innovative, and querent. It is predicted that the use of metaphors in the process of training a digitally competent teacher may be effective in correcting the misconceptions of pre-service teachers regarding the concept of a digitally competent teacher and determining the roadmap for their personal and professional development.

Kaynak

Journal of Digital Learning in Teacher Education

Cilt

38

Sayı

4

Bağlantı

https://doi.org/10.1080/21532974.2022.2098210
https://hdl.handle.net/11436/7393

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5990]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.