• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Development of academic writing block scale (Awbs): A validity and reliability study

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (502.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Gülay, Ersin
Ungan, Suat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gulay, E. & Ungan, S. (2022). Development of academic writing block scale (Awbs): A validity and reliability study. Participatory Educational Research, 9(2), 178-198. https://doi.org/10.17275/per.22.35.9.2

Özet

Academic writing block is a psychology-based writing problem that has a productivity-lowering effect on the publishing process. This study aimed to develop a valid and reliable assessment tool to measure academic writing block. To this end, during the pre-trial and trial applications, academicians were interviewed face to face. The main application was realized through the online form. A pre-reliability test, exploratory factor analysis (EFA) and total item correlation were conducted in the trial application. In the main application, reliability test, confirmatory factor analysis (CFA) and total item correlation were performed for construct validity. After the trial application, it was determined that the scale has a four-factor structure consisting of 23 items. Cronbach Alpha values were calculated to determine the preliminary reliability of the scale. CFA was conducted to test the construct validity of the Academic Writing Block Scale (AWBS). It was observed that the structure with four implicit variables determined in CFA was confirmed by the remaining 18 items in the scale. Besides, the total item correlation was used to test construct validity. Cronbach Alpha values were calculated to determine the reliability of AWBS. According to these values, it can be said that AWBS is a valid and reliable assessment instrument that can be used to measure academic writing block.

Kaynak

Participatory Educational Research

Cilt

9

Sayı

2

Bağlantı

https://doi.org/10.17275/per.22.35.9.2
https://hdl.handle.net/11436/7407

Koleksiyonlar

  • Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [5931]
  • Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [91]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.