Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorNamdar, Ayşegül Oğuz
dc.contributor.authorAykaç, Murtaza
dc.contributor.authorÇol, Sinem
dc.date.accessioned2023-01-12T06:56:55Z
dc.date.available2023-01-12T06:56:55Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationNamdar, A.O., Aykac, M. Y. & Col, S. (2021). Sınıf Öğretmenlerine Yönelik Drama Etkinlikleriyle Gerçekleştirilen Değerler Eğitimi Uygulamalarının Değerlendirilmesi. Yaratıcı Drama Dergisi, 16(1), 65-86. http://doi.org/10.21612/yader.2021.004en_US
dc.identifier.issn2459-167X
dc.identifier.issn1305-8177
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.21612/yader.2021.004
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7410
dc.description.abstractBu araştırmada, sınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Türkiye’nin yedi coğrafi bölgesinde Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı okullarda görev yapmakta olan toplam 27 sınıf öğretmeni oluşturmuştur. Bu araştırmada nitel araştırma yaklaşımı kapsamında gelişimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler sınıf öğretmenleri ile uygulama öncesi ve sonrasında yapılan yarı yapılandırılmış görüşme formu arabılığıyla elde edilmiştir. Görüşme formunda yer alan sorulara verilen yanıtlar içerik analizine tabi tutularak kodlama yöntemine başvurulmuştur. Oluşturulan kodlar toplanarak ortak yönleri bulunmuş ve böylece araştırma bulgularının ana hatlarını oluşturacak temalara ulaşılmaya çalışılmıştır. Belirlenen temalar altındaki kodlar birbirleriyle ilişkili biçimde açıklanarak yorumlanmış ve araştırmanın amacı doğrultusunda sonuçlar ortaya konulmuştur. Çalışma sonucunda drama ile değerler eğitimi uygulamalarının öğretmenlerin hem kişisel gelişimlerine hem de değerlerin içselleştirilmesi ve öğretilmesinde önemli katkı sağladığı görülmüştür. Araştırma sonuçlarına dayalı olarak sınıf öğretmenlerine yönelik drama yöntemi ile değerler eğitimi uygulamaları yaygınlaştırılabilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherÇağdaş Drama Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYaratıcı dramaen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.titleSınıf öğretmenlerine yönelik drama etkinlikleriyle gerçekleştirilen değerler eğitimi uygulamalarının değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluation of values education practices carried out with drama activities for classroom teachersen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorNamdar, Ayşegül Oğuz
dc.identifier.doi10.21612/yader.2021.004en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage86en_US
dc.relation.journalYaratıcı Drama Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster