Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYalçın, Yasin
dc.contributor.authorUrsavaş, Ömer Faruk
dc.date.accessioned2023-01-30T08:43:36Z
dc.date.available2023-01-30T08:43:36Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYalcin, Y. & Ursavas, O.F. (2021). Bilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesi. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 11(1), 65-92. https://doi.org/10.17943/etku.752853en_US
dc.identifier.issn2147-1908
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17943/etku.752853
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7445
dc.description.abstractBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) bölümü mezunlarının öğretim tasarımı yeterliklerini de içine alan geniş bir yelpazede görevleri yerine getirmeleri beklenmektedir. Ancak BÖTE öğretim programı içerisinde öğretim tasarımı yeterliklerine yoğunlaşan yalnızca bir ders bulunmaktadır. Bu nedenle BÖTE bölümlerinde öğretim tasarımı yeterliklerinin ne seviyede kazandırıldığı cevaplanması gereken bir sorudur. Bu araştırmada BÖTE bölümlerinde öğrenim gören öğrencilerin öğretim tasarımı yeterliklerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda ibstpi® tarafından geliştirilen öğretim tasarımı standartları Türkçe’ye kazandırılmış ve beşli Likert ölçeği yardımıyla BÖTE bölümlerinde öğrenim gören 820 üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencisine uygulanmıştır. Elde edilen bulgular katılımcıların öğretim tasarımı yeterlikleri konusunda kendilerini genellikle orta derecede yeterli gördüklerini göstermektedir. Görsel, sözel ve yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurma, öğrencilerin kendilerini en yeterli gördüğü yeterlik olarak öne çıkmıştır. Bunun yanında öğretimsel olmayan müdahalelerin planlanmasını içeren yeterlik ise öğrencilerin kendilerini en az yeterli gördüğü yeterlik olmuştur. Öğretim Tasarımı dersi aldığını belirten katılımcıların %24’ü öğretim tasarımı sürecinde hiç görev almadığını, %30’u ise kısmen görev aldığını belirtmiştir. Bulgular BÖTE bölümlerinin gelişimi açısından tartışılmış ve bazı öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretim tasarımıen_US
dc.subjectYeterliliken_US
dc.subjectBilgisayar ve öğretim teknolojilerien_US
dc.titleBilgisayar ve öğretim teknolojileri eğitimi bölümü öğrencilerinin öğretim tasarımı yeterliklerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of the department of computer education and instructional technology students’ instructional design competenciesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Mühendislik ve Mimarlık Fakültesi, Bilgisayar Mühendisliği Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYalçın, Yasin
dc.contributor.institutionauthorUrsavaş, Ömer Faruk
dc.identifier.doi10.17943/etku.752853en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage65en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.journalEğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulamaen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster