Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUrsavaş, Nazihan
dc.contributor.authorGenç, Oğuzhan
dc.date.accessioned2023-01-31T10:23:42Z
dc.date.available2023-01-31T10:23:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationUrsavaş, N. & Genc, O. (2021). “İnanılmaz Yolculuk” Eğitsel Oyunu ile Ortaokul Öğrencilerinin Su Döngüsü ile İlgili Bilgi Düzeylerinin Geliştirilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 9(1), 38-57.en_US
dc.identifier.issn2148-2160
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/fbod/issue/71995/1158029
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7474
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; 5, 6, ve 7. sınıfta öğrenim gören ortaokul öğrencilerinin su döngüsü ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesinde eğitsel oyunların etkisinin ve en iyi gelişimin hangi sınıf seviyesinde gerçekleştiğinin incelenmesidir. Çalışmada deneysel araştırma yöntemlerinden tek grup ön test son test basit deneysel tasarım kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini beşinci (N:18), altıncı (N:16) ve yedinci (N:17) sınıflarda öğrenim gören 51 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 12 açık uçlu sorudan oluşan Su Döngüsü Bilgi Testi kullanılmıştır. Öğrencilerin bilgi düzeylerini geliştirmek amacıyla ProjectWET “İnanılmaz Yolculuk” eğitsel oyunundan yararlanılmıştır. Elde edilen veriler betimsel analize tabi tutulmuştur. Çalışmada su döngüsünü anlamada en fazla değişimi beşinci sınıf öğrencilerinin gösterdiği sonucuna varılmıştır. Öğrencilerin su döngüsü ile ilgili bilgilerinin geliştirilmesine beşinci sınıf seviyesinden itibaren başlanabileceği ve bunun ders içeriklerine entegre edilecek su döngüsü eğitsel oyunu ile yapılabileceği önerilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effect of educational games on improving 5th, 6th, and 7th grade students’ knowledge about water cycle and to investigate which grade has the best improvement. The present study recruited a pre-experimental (one group pre-test/ post-test) research design. The sample of the study consists of 51 secondary school students (18 for 5 th grade, 16 for 6 th grade and 17 for 7 th grade). To collect data, The Water Cycle Knowledge Test including 12 open-ended questions was used. “Incredible Journey” educational game provided from ProjectWET was employed to improve students’ knowledge level. Data were subjected to descriptive analysis. As a result of the study, it was concluded that 5 th grade students showed the best change in understanding of water cycle. The development of students' knowledge of water cycle should be started at 5th grade and this may be done by integrating the water cycle educational game into the content of courses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSu döngüsüen_US
dc.subjectEğitsel oyunen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencilerien_US
dc.subjectProjectWETen_US
dc.subjectWater cycleen_US
dc.subjectEducational gameen_US
dc.subjectSecondary school studentsen_US
dc.title“İnanılmaz yolculuk” eğitsel oyunu ile ortaokul öğrencilerinin su döngüsü ile ilgili bilgi düzeylerinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternative(Improving the secondary school students' knowledge level about the water cycle with the “ıncredible journey” educational gameen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorUrsavaş, Nazihan
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage38en_US
dc.identifier.endpage57en_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Öğretimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster