• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yaşlı bakımı öğrencilerinin klinik uygulama deneyimlerinin niteliksel değerlendirilmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (46.66Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Gençköse, Burcu
Bakoğlu, Emine
Pekmezci, Hilal
Kefeli, Bahar

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Genckose, B., Bakoglu, E., Pekmezci, H. & Kefeli, B. (2021). Yaşlı Bakımı Öğrencilerinin Klinik Uygulama Deneyimlerinin Niteliksel Değerlendirilmesi. STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi, 30(1), 1-8. https://doi.org/10.17942/sted.860317

Özet

öğrencilerin klinik uygulamalarının ilk ve son günlerinde hissettiklerini ve deneyimlerini belirlemek amacı ile yapılmıştır. Gereç ve Yöntem: Çalışmanın evrenini Rize ilindeki bir sağlık hizmetleri meslek yüksekokulunun yaşlı bakım bölümünde 2018-2019 eğitim öğretim yılı birinci sınıfta eğitim gören 28 öğrenci oluşturmuştur. Örneklem seçimi yapılmamış, çalışmaya katılmayı gönüllü olarak kabul eden 20 öğrenci ile çalışma yürütülmüştür. Verilerin değerlendirilmesinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Bulgular: Öğrencilerin ilk klinik uygulama sonrası yazmış oldukları dokümanlar değerlendirildiğinde; “korku, heyecan-mutluluk, üzüntü ve kaygı” şeklinde dört ana tema belirlenmiştir. Aynı öğrencilerin mezun olmadan önceki son klinik uygulama sonrasında deneyimlerini yazdıkları dokümanlarda ise “bakış açısı değişikliği, bilgi artışı, özgüven ve olumlu iletişim” olmak üzere 4 ana tema dikkat çekmektedir. Sonuç: Çalışma sonucunda, öğrencilerin klinik uygulamalarının sonunda olumlu duygular deneyimledikleri, dolayısıyla teorik ile beraber uygulamanın öğrencilerin özgüven artışı yaşadığı belirlenmiştir. Bu bağlamda öğrencilerin klinik uygulamalarda desteklenmesi önerilmiştir.
 
Objective: This study was conducted to assess the feelings and experiences of students in elderly care department in the first and last days of their clinical practices. Material and Methodology: The universe of the survey consisted of 28 freshmen students attending the elderly care department of a health services vocational school in Rize province in the academic year 2018-2019. There was no sample selection, and the survey was conducted with 20 students who voluntarily agreed to participate. The method of content analysis was used in data analysis. Findings: On the basis of documents prepared by students following their first clinical practice, 4 main themes were identified as “fear, excitementhappiness, sadness and anxiety”. On the other hand, documents by the same students on their experiences with clinical practice during their senior year the 4 main themes were “change in perspective, enhanced information, self-confidence and positive communication.” Conclusion: The study concludes that students experience positive feelings after their clinical practices and consequently theoretical information along with richer experience enhance students’ selfconfidence. The suggestion is to further support students in their clinical practices
 

Kaynak

STED/Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi

Cilt

30

Sayı

1

Bağlantı

https://doi.org/10.17942/sted.860317
https://hdl.handle.net/11436/7515

Koleksiyonlar

  • Güneysu Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu [47]
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu [89]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.