Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüzel, Bekir
dc.date.accessioned2023-02-06T06:28:43Z
dc.date.available2023-02-06T06:28:43Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationGuzel, B. (2021). Evaluating the Relationships among the Sociodemographic Variables and Gender Perceptions of Undergraduate Students in Turkey: A Meta-Analysis Study. İnsan ve Toplum, 11(4), 67-92. http://doi.org/10.12658/M0636en_US
dc.identifier.issn2146-7099
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.12658/M0636
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7521
dc.description.abstractThis study seeks to examine gender perceptions in Turkey. After completing a literature review, the research compiles and analyzes academic studies on Turkish undergraduate students and their gender perceptions. Of the 763 studies included in the literature review, 15 were included in the meta-analysis. The study uses Comprehensive Meta-Analysis (CMA) Software (Biostat Inc, 2021) for the analysis and has concluded four different sociodemographic variables to be suitable for the meta-analysis. The variables used are undergraduates’ (1) gender, (2) school year, (3) mother’s education, and (4) father’s education. The paper presents the findings for each variable separately. The results show gender assigned at birth to have the biggest effect on undergraduate students’ gender perceptions, mother’s education to have a small effect, and father’s education to have no effect. The most striking and notable result from the meta-analysis is the lack of difference between the gender perceptions of freshman and senior undergraduate students.en_US
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı Türkiye’deki lisans öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algısını belirlemek üzere gerçekleştirilen çalışmaların bir araya toplanarak incelenmesidir. Bu çalışmada meta analiz yöntemi kullanılmıştır. Literatür taramasında toplam 763 çalışmaya ulaşılmış olup sadece 15 çalışma meta analize dâhil edilmiştir. Çalışmanın analizleri Comprehensive Meta Analysis (CMA) yazılımı ile gerçekleştirilmiştir. Verilerin analizinde sadece dört farklı sosyodemografik değişkenin meta analize tabi tutulabileceği anlaşılmıştır. Buna göre lisans öğrencilerine ait (1) cinsiyet, (2) sınıf, (3) anne eğitim düzey ve (4) baba eğitim düzeyi değişkenleri arasında bir meta analiz yapılabilmiştir. Bulgular her bir değişken özelinde paylaşılmıştır. Meta analiz sonuçlarına göre cinsiyetin toplumsal cinsiyet algısı üzerinde geniş düzeyde bir etkiye sahip olduğu anlaşılmaktadır. Buna karşın annenin eğitim düzeyi küçük düzeyde bir etkiye sahipken, babanın eğitim düzeyi ise herhangi bir etkiye sahip değildir. Bu araştırmanın en dikkat çekici ve üzerinde durulması gereken sonucu birinci sınıfta bulunan lisans öğrencileri ile son sınıfta bulunan lisans öğrencilerinin toplumsal cinsiyet algıları arasında herhangi bir farkın bulunmuyor olmasıdır.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherİlmi Etüdler Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectGender perceptionsen_US
dc.subjectTurkeyen_US
dc.subjectUndergraduate studentsen_US
dc.subjectMeta-analysisen_US
dc.subjectSociodemographic variablesen_US
dc.subjectTürkiyeen_US
dc.subjectToplumsal cinsiyeten_US
dc.subjectLisans öğrencilerien_US
dc.subjectMeta analizien_US
dc.subjectSosyodemografik değişkenleren_US
dc.titleEvaluating the relationships among the sociodemographic variables and gender perceptions of undergraduate students in Turkey: A meta-analysis studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Sosyal Hizmet Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorGüzel, Bekir
dc.identifier.doi10.12658/M0636en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage92en_US
dc.relation.journalİnsan ve Toplumen_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster