Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYediyıldız, Mehmet Yücel
dc.contributor.authorBeldağ, Adem
dc.date.accessioned2023-02-06T11:04:37Z
dc.date.available2023-02-06T11:04:37Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYediyıldız, M.Y. & Beldağ, A. (2021). Eğitim Yöneticilerinin Değer Eğitimi ve Uygulamalarına İlişkin Görüşleri: Nitel Bir Çalışma. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(32), 375-394. https://doi.org/10.35675/befdergi.771716en_US
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.771716
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7534
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşleri doğrultusunda bir değerlendirme yapmaktır. Çalışma nitel araştırma yaklaşımlarına uygun olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 16 eğitim yöneticisi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak 6 açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Veriler betimsel analiz tekniğinden yararlanılarak çözümlenmiştir. Araştırma ile eğitim yöneticilerinin değerler eğitimi ile ilgili farkındalıklarının oluştuğu ve bunu olumlu algıladıkları, değerler eğitimi uygulamalarının okullarda farklı şekillerde gerçekleştirildiği, uygulamaların öğrencilere sorumluluk ve çevre bilinci kazandırdığı sonucuna ulaşılmıştır. Değerler eğitimi ve uygulamalarının etkinliğini artırmak için eğitim yöneticisi, öğretmen ve aile arasında iş birliğini artırıcı etkinlik ve eğitici programlar düzenlenebiliren_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study is to make an evaluation in line with the opinions of education managers regarding values education and practices. The study is designed in accordance with qualitative research approaches. The study group of the research consists of 16 education managers. A semi-structured interview form consisting of 6 open-ended questions is used as a data collection tool. The data were analyzed using descriptive analysis technique. With the research, it is concluded from this researche that an awareness is raised among the education administrators about values education and they perceive this situation positively,also values education practices are carried out in different ways in schools, and applications bring responsibility and environmental awareness to students. In order to increase the effectiveness of values education and practices, activities and educational programs that increase the cooperation between the education manager, teacher and family can be organized.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBayburt Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerler eğitimien_US
dc.subjectDeğeren_US
dc.subjectEğitim yöneticisien_US
dc.subjectValueen_US
dc.subjectValues educationen_US
dc.subjectEducation manageren_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin değer eğitimi ve uygulamalarına ilişkin görüşleri: Nitel bir çalışmaen_US
dc.title.alternativeThe views of education managers about values education and practices: Qualitative studyen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorBeldağ, Adem
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.771716en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue32en_US
dc.identifier.startpage375en_US
dc.identifier.endpage394en_US
dc.relation.journalBayburt Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster