Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇetin, Mustafa
dc.contributor.authorNazıroğlu, Bayramali
dc.date.accessioned2023-02-14T06:56:43Z
dc.date.available2023-02-14T06:56:43Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇetin, M. & Nazıroğlu, B. (2021). Bankacı Eğitim Kavramı Bağlamında Türkiye’de Din Eğitiminin Eleştirel Analizi. Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 51, 201-226. https://doi.org/10.17120/omuifd.991175en_US
dc.identifier.issn2587-1854
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17120/omuifd.991175
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7571
dc.description.abstractBu makalede geleneksel ve modern eğitim anlayışlarına karşı kuramsal bir eleştiri olarak 20. yüzyılda ortaya çıkmış olan eleştirel pedagojinin anahtar kavramı olan “bankacı eğitim” kavramı din eğitimi açısından yorumlanmış, Türkiye’deki örgün din eğitimi uygulamaları bağlamında bu kavram açısından anlamlı sayılabilecek konular ve sorunlar üzerine bir değerlendirme yapılmıştır. Nitel araştırma mantığıyla hazırlanmış çalışma; başta Freire olmak üzere eleştirel pedagoji alanyazınının incelenmesi ve Türkiye’deki örgün din eğitiminin durumuna ilişkin metin, doküman ve raporların “bankacı eğitim” kavramı bağlamında eleştirel bir yaklaşımla yorumlanmasına dayalıdır. Çalışmada öncelikli olarak eleştirel pedagojinin teorik temeline değinilmiş ve bu yaklaşımın din eğitimi bağlamındaki olası uzanımları tartışılmıştır. Daha sonra “bankacı eğitim” kavramı perspektifinden örgün din eğitiminin bazı güncel sorunları teşhis edilmeye çalışılmıştır. Bu bağlamda din eğitiminde bankacı eğitim olarak nitelenebilecek sorunlar; “nesnel bilgi kaygısı”, “rekabet ve sıralamaya dayalı ölçme-değerlendirme anlayışı” ve “teknik-meslekî bakış açısı” olarak üç başlık altında ele alınmış, sonuç bölümünde bu sorunların giderilmesine yönelik olarak eleştirel pedagojinin bakış açısından hareketle öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this paper, we propose the banking concept of education of critical pedagogy as a useful tool for addressing the some current issues in religious education in Turkey. As a key concept of critical pedagogy that emerged in the 20th century as a theoretical criticism towards the traditional and modern approaches of education, banking concept of education deserves to be interpreted in terms of religious education. In accordance with the purpose, the theoretical grounds of the critica pedagogy has been problematized and discussed the possible contributions of this approach for optimizing the efficiency and effectiveness of the religious education. The article has been conducted in the frame of qualitative research design in order to determine a starting point for a critical pedagogical paradigm in religious education. In order to estimate the value of critical pedagogy for religious education, we firstly reviewed the literature of critical pedagogy –predominantly Paulo Freire’s works-. Secondly, we interpreted several related texts, documents and reports that subject the current situation in religious education practices in Turkey in a critical manner. As a result, we consider the problems of current religious education practices that are able to be debated within the scope of banking concept; “overemphasizing the objective knowledge”, “competition and grading-orientedness in measurement and evaluation” and “technical-career focuseness”. In the conclusion, we discussed how the critical pedagogy can offers conceptional and theoretical contribution for overcoming these problems.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOndokuz Mayıs Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEleştirel pedagojien_US
dc.subjectEleştirel eğitim felsefesien_US
dc.subjectBankacı eğitimen_US
dc.subjectMeslek odaklı eğitimen_US
dc.subjectTeknik bilgien_US
dc.subjectDin eğitimien_US
dc.subjectİslam din eğitimen_US
dc.subjectDin eğitimi felsefesien_US
dc.subjectFreireen_US
dc.subjectÖzgürleştiren eğitimen_US
dc.subjectCritical pedagogyen_US
dc.subjectCritical philosophy of educationen_US
dc.subjectBanking modelen_US
dc.subjectBanking concept of educationen_US
dc.subjectProfessional-oriented educationen_US
dc.subjectTechnical knowledgeen_US
dc.subjectReligious educationen_US
dc.subjectIslamic educationen_US
dc.subjectPhilosophy of religious educationen_US
dc.subjectEmancipatory educationen_US
dc.titleBankacı eğitim kavramı bağlamında Türkiye’de din eğitiminin eleştirel analizien_US
dc.title.alternativeA critical analysis of religious education in Turkey in the context of banking concept of educationen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorNazıroğlu, Bayramali
dc.identifier.doi10.17120/omuifd.991175en_US
dc.identifier.issue51en_US
dc.identifier.startpage201en_US
dc.identifier.endpage226en_US
dc.relation.journalOndokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster