Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorAtasoy, Şengül
dc.contributor.authorYüca, Osman Şinasi
dc.date.accessioned2023-02-20T06:54:35Z
dc.date.available2023-02-20T06:54:35Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationAtasoy, Ş. & Yüca, O.Ş. (2021). Yerel Sosyobilimsel Konularda Kavram Karikatürleri Aracılığıyla Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Argüman Kalitelerinin Geliştirilmesi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 9(2), 361-388.en_US
dc.identifier.issn2148-2160
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/fbod/issue/71990/1158043
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7621
dc.description.abstractÖğrenciler karşılaştıkları sosyobilimsel konularla (SBK) ilgili bir karara varırken derinlemesine bir tartışma yani argümantasyon süreci yaşarlar. Bu araştırmada, yerel SBK’de hazırlanan kavram karikatürlerinin, öğrencilerin argüman kalitelerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Tek grup ön test-son test yarı deneysel desenin benimsendiği araştırmanın örneklemini 25 sekizinci sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada nehir tipi hidroelektrik santral (HES), organik çay ve yeşil yol konularında toplam dokuz adet kavram karikatürü geliştirilmiştir. Öğrencilerin SBK hakkındaki argümanları sınıf uygulamalarından önce ve sonra yazılı olarak, açık uçlu sorularla belirlenmiştir. Elde edilen veriler ise bir rubrik yardımıyla analiz edilmiştir. Araştırma bulguları, kavram karikatürü uygulamalarının öğrencilerin argüman kalitelerini geliştirdiğini göstermiştir. Bu gelişim, kavram karikatürlerinin uygulanması sonucu yerel SBK hakkında farklı bakış açıları sunarak etkili bir akıl yürütme ortamı sağlayan sınıf içi tartışmaların sonucudur. Öğrencilerin argüman kalitelerinin daha çok gelişebilmesi için öğretim programlarında, günlük hayatlarında gözlem ve deneyime sahip oldukları yerel SBK’ye daha çok yer verilmesi önerilmektediren_US
dc.description.abstractStudents go through an in-depth discussion and argumentation process, while deciding on socioscientific issues (SSIs). In this study, it was aimed to examine the effect of concept cartoons about local SSIs on students' argument quality. The sample of the study, in which a single group pretest-posttest quasi-experimental design is adopted, consists of 25 eighth grade students. In the study, a total of nine concept cartoons were developed about river type hydroelectric power plant (HEPP), organic tea and green road. Students' arguments about SSIs were determined with openended questions by writing before and after classroom applications The obtained data were analyzed with a rubric. Research findings showed that concept cartoons practices about the local SSIs improved students' argument quality. This development is the result of in-class discussions where concept cartoons provide an environment for multiple reasoning development by presenting different perspectives on local SSIs. To improve students’ argument quality, it is suggested that local SSIs, where they have observation and experience in their daily lives, should be included more in the curriculum.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArgüman kalitesien_US
dc.subjectKavram karikatürüen_US
dc.subjectYerel sosyobilimsel konularen_US
dc.subjectArgument qualityen_US
dc.subjectConcept cartoonen_US
dc.subjectLocal socioscientific issuesen_US
dc.titleYerel sosyobilimsel konularda kavram karikatürleri aracılığıyla sekizinci sınıf öğrencilerinin argüman kalitelerinin geliştirilmesien_US
dc.title.alternativeDevelopment of eighth grade students' argument quality through concept cartoons on local socioscientific ıssuesen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorAtasoy, Şengül
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage361en_US
dc.identifier.endpage388en_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Öğretimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster