Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKüçük, Arzu
dc.contributor.authorYıldırım, Nagihan
dc.date.accessioned2023-02-20T07:05:42Z
dc.date.available2023-02-20T07:05:42Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKüçük, A. & Yıldırım, N. (2021). Okul Dışı Öğrenme Ortamlarında İşlenen İnsan ve Çevre Ünitesinin Akademik Başarı Üzerindeki Etkisi. Fen Bilimleri Öğretimi Dergisi, 9(2), 205-264.en_US
dc.identifier.issn2148-2160
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fbod/issue/71990/1158010
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7622
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; 5. sınıf insan ve çevre ünitesinin bütünüyle okul dışı ortamlarda yürütülmesine yönelik hazırlanan bir öğretmen rehber materyalinin öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki kısa ve uzun süreli etkilerini incelemektir. Çalışma bir deney ve iki kontrol grubu ile yürütülmüştür. Karma araştırma yaklaşımı kapsamında sıralı desenin kullanıldığı çalışmada, yürütülen uygulamanın çalışma grubunda yer alan öğrencilerin akademik başarısına etkisini inceleyebilmek için yarı deneysel desenler arasında yer alan ön test-son test eşitlenmiş kontrol gruplu model kullanılmıştır. Geliştirilen bir başarı testi ön, son ve kalıcılık testi olarak tüm gruplara üçer kez uygulandıktan sonra, deney grubunda ortaya çıkan farklılığın nedenlerini açıklayabilmek için öğrenci çalışma yaprakları ile öğrenci ve veli mülakatları başlıca nitel veri kaynakları olarak işe koşulmuştur. Araştırma sonucunda deney grubu öğrencilerinin akademik başarıları kısa sürede artmış, uzun sürede de kalıcılığı sağlanabilmiştir. Bu çıktıda öğrencilerin okul dışı öğrenme ortamlarını yaşamla doğrudan ilişki kurma ve ilk elden tecrübe kazanma açısından heyecan verici ve ilgi çekici olduğuna yönelik algıları etkili olabilmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the short and long-term effects of teacher guide material on the academic achievement of the students, which was prepared to teach the 5th grade human and environment unit entirely in out-of-school environments. The study was implemented with an experiment and two control groups. In the study in which sequential design was used within the scope of the mixed research approach, the pre-test-post-test equivalent control group model, which is among the quasi-experimental designs, was used to examine the effect of the application on the academic success of the students in the study group. After an achievement test was applied to all groups as a pre, post, and follow-up test, student worksheets, and student and parent interviews were used as the main qualitative data sources to explain the reasons for the difference in the experimental group. As a result of this research, the academic success of the experimental group students increased in a short time and their permanence was achieved in a long time. In this outcome, students' perceptions that out-of-school learning environments are exciting and interesting in terms of establishing a direct relationship with life and gaining the first-hand experience have been effectiveen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFen Eğitimi ve Araştırmaları Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul dışı öğrenmeen_US
dc.subjectFen öğretimien_US
dc.subjectAkademik başarıen_US
dc.subjectOut-of-school learningen_US
dc.subjectCcience teachingen_US
dc.subjectAcademic achievementen_US
dc.titleOkul dışı öğrenme ortamlarında işlenen insan ve çevre ünitesinin akademik başarı üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of out-of-school learning environments’ on the academic achievement of the human and environment uniten_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYıldırım, Nagihan
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage205en_US
dc.identifier.endpage264en_US
dc.relation.journalFen Bilimleri Öğretimi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster