Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSeyhan, Ayşe
dc.contributor.authorKüçük, Sevda
dc.date.accessioned2023-02-20T10:29:58Z
dc.date.available2023-02-20T10:29:58Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSeyhan, A. & Küçük, S. (2021). Sosyal Bilgiler Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Eğitsel Artırılmış Gerçeklik Uygulaması Geliştirme Deneyimleri. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 11(1), 56-63. http://doi.org/10.5961/jhes.2021.428en_US
dc.identifier.issn2146-5959
dc.identifier.issn2146-5967
dc.identifier.urihttp://doi.org/10.5961/jhes.2021.428
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7634
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmeni ve öğretmen adaylarının Artırılmış Gerçeklik (AG) uygulaması geliştirme deneyimlerini ve bu teknolojinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanımına yönelik görüşlerini ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın örneklemini, Türkiye’nin farklı illerinde görev yapan 30 sosyal bilgiler öğretmeni ve 10 farklı üniversitenin sosyal bilgiler eğitimi bölümlerinde okuyan 30 öğretmen adayı olmak üzere toplam 60 kişi oluşturmaktadır. Elde edilen veriler betimsel istatistiki yöntemlerle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucunda katılımcılar, AG teknolojisinin sosyal bilgiler öğretiminde kullanılmasını yenilikçi, esnek, etkili, eğlenceli ve ilgi çekici olarak değerlendirmişlerdir. Sosyal bilgiler derslerinde AG uygulamalarının kullanılmasının etkili bir öğrenme ortamı ve çoklu ortam öğretimi oluşturacağını belirtmişlerdir. Ayrıca AG uygulamalarının sınıfta kullanılmasında internete erişim, bağlantı hızı ve sınıf disiplinini sağlama gibi bazı faktörleri de sınırlılık olarak dile getirmişlerdiren_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the experiences of social studies teachers and prospective teachers in developing augmented reality applications and their views on the use of this technology in social studies teaching. The sample of the study consists of 60 people, including a total that 30 social studies teachers working in different cities of Turkey and 30 prospective teachers studying in the social studies education departments of 10 different universities. The data obtained by the questionnaire were analyzed by descriptive statistical methods. As a result of the research, participants evaluated the use of augmented reality technology in social studies teaching as innovative, flexible, effective, entertaining and interesting. It was stated that the use of augmented reality applications in social studies courses would create an effective learning environment and multimedia teaching. They also stated that some limitation factors such as accessing the internet, connection speed and providing class discipline in the use of augmented reality applications in the classroom.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherZonguldak Bülent Ecevit Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectArtırılmış gerçekliken_US
dc.subjectSosyal bilgiler öğretimien_US
dc.subjectÖğretmen eğitimien_US
dc.subjectÖğretim teknolojilerien_US
dc.subjectAugmented realityen_US
dc.subjectSocial studies trainingen_US
dc.subjectTeacher trainingen_US
dc.subjectInstructional technologiesen_US
dc.titleSosyal bilgiler öğretmenleri ve öğretmen adaylarının eğitsel artırılmış gerçeklik uygulaması geliştirme deneyimlerien_US
dc.title.alternativeSocial studies teachers’ and prospective teachers’ experiences on developing educational augmented reality aplicationsen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSeyhan, Ayşe
dc.identifier.doi10.5961/jhes.2021.428en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage56en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.relation.journalYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster