• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Factors affecting parental mediation strategies in children’s technology use: A systematic review

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (802.5Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Üstündağ Alkan, Rabia
Aslan, Alper
Turgut, Yiğit Emrah
Kurşun, Engin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Üstündağ Alkan, R., Aslan, A., Turgut, Y.E. & Kurşun, E. (2021). Factors Affecting Parental Mediation Strategies in Children’s Technology Use: A Systematic Review. Journal of Computer and Education Research, 9(18), 702-723. https://doi.org/10.18009/jcer.925859

Özet

Parents raise their children by using their own social, cultural, and financial resources. With the development of technology, parents started guiding their children in digital environments. In other words, parents attempt to regulate their children’s use of media while maximizing the benefits of media-rich digital environments for their children. This study aimed to examine, evaluate, and interpret the factors affecting parental mediation strategies through meta-synthesis method. A total of 16 studies were reviewed. The results revealed that demographic characteristics including age, gender, educational level, and socio-economic status, use of technology, parents’ attitudes and perceptions towards technology are the critical factors influencing parental mediation strategies

Kaynak

Journal of Computer and Education Research

Cilt

9

Sayı

18

Bağlantı

https://doi.org/10.18009/jcer.925859
https://hdl.handle.net/11436/7635

Koleksiyonlar

  • EĞİF, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü Koleksiyonu [77]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.