Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYılmazer, Ayşegül
dc.contributor.authorBekdemir, Ünsal
dc.date.accessioned2023-02-21T05:29:38Z
dc.date.available2023-02-21T05:29:38Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationYılmazer, A. & Bekdemir, Ü. (2021). Medya Okuryazarlığı ve Yansıtıcı Düşünme: Kavramsal Bir Bakış. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18(43), 6839 - 6867. https://doi.org/10.26466/opus.938232en_US
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.938232
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7646
dc.description.abstract21. yüzyıl için vazgeçilmez bir yaşam becerisi olarak ifade edilen medya okuryazarlığı konusunda yapılan araştırmalara bakıldığında, çalışmaların genellikle medya okuryazarlığının eğitim müfredatlarında ders olarak yer alması, dersin içeriği, amaçları, hedefleri ve medya okuryazarlığının eleştirel düşünme becerisi ile ilişkisi üzerine odaklandığı görülmektedir. Özellikle medya okuryazarlığı ve düşünme becerileri üzerine yapılan çalışmalara bakıldığında ise çalışmaların büyük oranda eleştirel düşünme becerisi üzerine odaklanıldığı dikkat çekmektedir. Oysa eleştirel düşünme, düşünme becerilerinden sadece biridir ve diğer düşünme becerilerinin de medya okuryazarlığı ile ilişkisinin ortaya konulmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Bu araştırmada yansıtıcı düşünme becerisi üzerine odaklanılmıştır. Araştırmada, nitel analiz yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılmıştır. Doküman incelemesi, araştırılması hedeflenen olgu ve olaylar hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsar. Nitel araştırma yapanlar genellikle kendilerinden önceki araştırmaları inceler, alan yazını gözden geçirir ve bu bilgileri araştırmalarına dâhil ederler. Bu araştırmada medya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme alanında yapılmış çalışmalar incelenmiş ve alan yazın gözden geçirilmiştir. Gözden geçirilen bu bilgiler araştırmaya dâhil edilerek yansıtıcı düşünme ile medya okuryazarlığı arasında nasıl bir ilişki olduğu ortaya konulmaya çalışılmış ve konuya genel bir bakış açısı kazandırmak amaçlanmıştır.en_US
dc.description.abstractConsidering the studies on media literacy, which is regarded as an indispensable life skill for the 21st century, it is seen that the studies generally focus on the inclusion of media literacy as a course in education curricula, the content of the course, its goals, objectives, and the relationship between media literacy and critical thinking skills. It is noteworthy that studies especially on media literacy and thinking skills mostly focus on critical thinking skills. However, critical thinking is only one of the thinking skills, and it is thought that it is also important to reveal the relationship between other thinking skills and media literacy. This research will focus on reflective thinking skills. In the research, document analysis technique which is one of the qualitative analysis methods was used. Document review covers the analysis of written materials containing information about the facts and events aimed to be investigated. Qualitative researchers generally review previous research and the literature. They also incorporate the information emerged from this review into their research. In this research, the literature in the field of media literacy and reflective thinking was examined and then synthesized. By including the review of research, we tried to reveal the relationship between reflective thinking and media literacy. Furthermore, we aimed at gaining a general perspective on the subject.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherADAMOR Toplum Araştırmaları Merkezien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkuryazarlıken_US
dc.subjectMedya okuryazarlığıen_US
dc.subjectYansıtıcı düşünmeen_US
dc.subjectLiteracyen_US
dc.subjectMedia literacyen_US
dc.subjectReflective thinkingen_US
dc.titleMedya okuryazarlığı ve yansıtıcı düşünme: Kavramsal bir bakışen_US
dc.title.alternativeMedia literacy and reflective thinking: A conceptual overviewen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmazer, Ayşegül
dc.identifier.doi10.26466/opus.938232en_US
dc.identifier.volume18en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage6839en_US
dc.identifier.endpage6867en_US
dc.relation.journalOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster