Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSubaşi, Erol
dc.date.accessioned2023-02-21T06:07:28Z
dc.date.available2023-02-21T06:07:28Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationSubaşi, E. (2021). Jacques Rancière: Eğitim, Siyasal Olan veÖzgürleşimci Eşitlik. MSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 1(23), 228-243.en_US
dc.identifier.issn1309-4815
dc.identifier.issn2822-6852
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/msgsusbd/issue/69550/1108114
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7651
dc.description.abstractFransız filozof Jacques Rancière (1940-) son elli yılda eğitim, tarih, siyaset, estetik, sinema, edebiyat gibi farklı alanlarda önemli düşünsel ürünler vermiştir. 1968 Mayıs olayları ve neo-liberal küreselleşmenin yükselişi çalışmalarının sosyo-politik arka planını oluşturmaktadır. Rancière kendi özgün nitelikteki felsefi-politik projesini ise Althussercilik, Ortodoks Marksizm, tarihin sonu, müzakereci demokrasi, konsensüs demokrasisi tartışmaları ve post-yapısalcılık ile girdiği polemiklerle ile şekillendirmiştir. Bu çalışmanın sorunsalı, Rancière’in siyasal düşüncesinde eğitim ve siyasal arasında kurmuş olduğu ilişkinin niteliğidir. Temel argüman, Rancière’in düşünce sisteminin içsel mantığı uyarınca eğitim ve siyasetin paradoksal bir şekilde birbiri içinde mevcut olarak tasarlanmış olduğudur. Rancière’in siyasal eleştirisi özü itibariyle pedagojiktir ve radikal pedagojisi de büyük oranda siyaset ve siyasal olana dair kavrayışı üzerinde temellenmektedir. Pedagojisi, zekâların eşitliği aksiyomuna ve siyasal olana dair yaklaşımı da öznelliklerin eşitliği varsayımına dayalıdır. Buna göre, hoca-öğrenci, entelektüel-halk, Parti-proletarya arasındaki hiyerarşilerin eşitlik varsayımı ile ortadan kaldırılması özgürleşimin yolunu açacaktır. Çalışma bu bağlantıları gösterebilmek için Rancière’in özellikle eğitim ve siyasal olana dair düşüncelerini geliştirmiş olduğu eserlerinin çözümlenmesine odaklanmıştır.en_US
dc.description.abstractFrench philosopher Jacques Rancière (1940-) has produced crucial intellectual products in different fields such as education, history, politics, aesthetics, cinema and literature in the last fifty years. The events of May 1968 and the rise of neo-liberal globalization form the socio-political background of his work. Rancière, on the other hand, has shaped his own philosophical-political project with his polemics with Althusserianism, Orthodox Marxism, the end of history, deliberative democracy, consensus democracy and post-structuralism. The problematic of this study is the quality of the relationship that Rancière has established between education and politics in his political thought. The basic argument is that, in accordance with the internal logic of Rancière’s system of thought, education and politics are paradoxically designed to be present within each other. Rancière’s political critique is pedagogical in essence; and his radical pedagogy is also largely based on politics and his understanding of the political. His pedagogy is based on the axiom of equality of intelligence, and his approach to the political is based on the assumption of equality of subjectivities. The abolition of the hierarchies between the teacherstudent, the intellectual-the people, the Party and the proletariat with the assumption of equality will pave the way for emancipation. In order to show these connections, the study focused on analyzing Rancière’s works, in which he developed his thoughts especially on education and the political.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherMimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectJacques Rancièreen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectSiyasal olanen_US
dc.subjectSiyasal akımlar ve siyasal düşünce tarihien_US
dc.subjectÖzgürleşimci eşitliken_US
dc.titleJacques Rancière: Eğitim, siyasal olan ve özgürleşimci eşitliken_US
dc.title.alternativeJacques Rancière: Education, the political and emancipatory equalityen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorSubaşi, Erol
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage228en_US
dc.identifier.endpage243en_US
dc.relation.journalMSGSÜ Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster