Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorUrsavaş, Nazihan
dc.contributor.authorGenç, Oğuzhan
dc.date.accessioned2023-02-22T12:16:34Z
dc.date.available2023-02-22T12:16:34Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationUrsavaş, N. & Genç, O. (2021). Enhancing Middle School Students’ Cognitive Structure of Water Cycle Through the Use of Water Cycle Educational Game. Kastamonu Eğitim Dergisi, 29(1), 239-253. https://doi.org/10.24106/kefdergi.808605en_US
dc.identifier.issn2147-9844
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24106/kefdergi.808605
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7677
dc.description.abstractPurpose: The aim of this study is to determine the changes in the cognitive structures of middle school students studying at 5th, 6th and 7th grades after the implementation of water cycle educational game activity. Design/Methodology/Approach: The study was conducted according to a pre-experimental (single group, pre-test, post-test) method. The study group consists of 51 students at fifth (N: 18), sixth (N: 16) and seventh (N: 17) grades in a middle school in one of the districts located in the rural part of a province in the Eastern Black Sea Region. Word Association Test (WAT) and Water Cycle Drawing Test were used as data collection tools. The activity named as "The Incredible Journey" provided by the ProjectWET Association was used as the educational game. Content analysis method was used in the analysis of the data. In order to evaluate the results of the Word Association Test (WAT), the answers given to the key concept of "water cycle" were examined in detail. The rubric prepared by the researchers was used for scoring the drawings. Findings: According to the data, it was determined that the fifth-grade students’ WAT results showed the most change compared to other grades. According to the results obtained from the drawing test, the insufficient and limited understandings of all students turned into limited, sufficient and excellent. Highlights: Since the development of students' cognitive structures is closely related to the education they will receive, trainings including educational games can be given especially to teachers. Teachers can use ProjectWET-The Incredible Journey in their lessons.en_US
dc.description.abstractÇalışmanın amacı: Bu çalışmanın amacı 5., 6. ve 7. sınıflarda okuyan ortaokul öğrencilerinin gerçekleştirilen su döngüsü eğitsel oyun etkinliği sonucunda bilişsel yapılarında meydana gelen değişimin belirlenmesidir. Materyal ve YöntemÇalışma basit deneysel (tek grup, ön-test, son-test) yönteme göre yürütülmüştür. Çalışma grubunu Doğu Karadeniz Bölgesi’ndeki bir ilin kırsal kesiminde yer alan ilçelerinden birindeki ortaokulda okuyan beşinci (N:18), altıncı (N:16) ve yedinci (N:17) sınıflarda öğrenim gören 51 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) ve Su Döngüsü Çizim Testi kullanılmıştır. Eğitsel oyun olarak ProjectWET Derneğinden temin edilen “İnanılmaz Yolculuk” isimli etkinlik kullanılmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Kelime İlişkilendirme Testi (KİT) sonuçlarını değerlendirmek amacıyla “su döngüsü” anahtar kavramına verilen cevap kelimeler ayrıntılı bir şekilde incelenmiştir. Çizimlerin puanlandırılmasında araştırmacılar tarafından hazırlanan rubrik kullanılmıştır. Bulgular: Elde edilen sonuçlara göre beşinci sınıf öğrencilerinin KİT sonuçlarının diğer sınıf seviyelerine göre daha fazla değişim gösterdiği, çizim testinden elde edilen sonuçlara göre de tüm öğrencilerin yetersiz ve sınırlı anlamalarının sınırlı, yeterli ve mükemmel şeklinde değişim gösterdiği belirlenmiştir. Önemli Vurgular: Öğrencilerin su döngüsü ile ilgili bilişsel yapılarının geliştirilmesi alacakları eğitimle yakından ilgili olduğu için bu konuda özellikle öğretmenlere eğitsel oyunları kapsayan eğitimler verilebilir, öğretmenler ProjectWET-İnanılmaz Yolculuk etkinliğini derslerinde kullanabilirler.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectWater literacyen_US
dc.subjectWater cycleen_US
dc.subjectCognitive structureen_US
dc.subjectEducational gameen_US
dc.subjectMiddle school studentsen_US
dc.subjectSu döngüsüen_US
dc.subjectSu okuryazarlığıen_US
dc.subject.Bilişsel yapıen_US
dc.subjectEğitsel oyunen_US
dc.subjectOrtaokul öğrencisien_US
dc.titleEnhancing middle school students’ cognitive structure of water cycle through the use of water cycle educational gameen_US
dc.title.alternativeOrtaokul öğrencilerinin su döngüsü ile ilgili bilişsel yapılarının su döngüsü eğitsel oyunu ile geliştirilmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorUrsavaş, Nazihan
dc.contributor.institutionauthorGenç, Oğuzhan
dc.identifier.doi10.24106/kefdergi.808605en_US
dc.identifier.volume29en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage239en_US
dc.identifier.endpage253en_US
dc.relation.journalKastamonu Eğitim Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster