Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKoç, Zeynep
dc.contributor.authorGeçit, Yılmaz
dc.date.accessioned2023-02-23T11:12:33Z
dc.date.available2023-02-23T11:12:33Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKoç, Z., & Geçit, Y. (2021). Sosyal bilgiler dersinde uygulanan yaratıcı drama ekinliklerine yönelik öğrenci görüşleri. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(31), 174- 196. https://doi.org/10.35675/befdergi.720684en_US
dc.identifier.issn1307-1076
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.720684
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7689
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ortaokul 5. sınıf sosyal bilgiler dersinde ‘Kültür ve Miras’ öğrenme alanının öğretiminde kullanılan yaratıcı drama yöntemine göre hazırlanan etkinliklerin öğrenci görüşlerine yansımasını tespit etmektir. Çalışmanın örneklemini ortaokul 5. sınıf seviyesindeki 33 öğrenci oluşturmaktadır. Bu araştırmada nitel araştırma desenlerinden durum çalışması kullanılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak görüşme formları kullanılmıştır. Yapılan görüşmelerin ardından elde edilen veriler içerik analizi kullanılarak araştırma sonuçlarına yansıtılmıştır. Yaratıcı drama etkinliklerinin, sosyal bilgiler dersi 5. sınıf “Kültür ve Miras” öğrenme alanı konularında etkili olduğu görülmüştür. Bununla birlikte öğrenci görüşlerinde yaratıcı drama yönteminin derse olan ilgiyi, heyecanı, katılımı ve öğrenciler arasındaki etkileşimi artırdığı belirlenmiştir. Elde edilen bulgular ışığında bazı öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to determine the effect of the activities prepared according to the creative drama method used in the teaching of the 'Culture and Heritage' learning area in the 5th grade social studies lesson on students' views The sample of the study consists of 33 students at the 5th grade of secondary school. In this study, a case study from qualitative research designs was used. Interview forms were used as data collection tools in the study. The data obtained after the interviews were reflected in the research results using content analysis. It was observed that creative drama activities were effective on the 5th grade “Culture and Heritage” learning area of social studies lesson. It was determined in the student views that the creative drama method increased the interest, excitement, participation and interaction between the students. Some suggestions have been made in the light of the findings.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBayburt Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğrenci görüşüen_US
dc.subjectSosyal bilgileren_US
dc.subjectYaratıcı dramaen_US
dc.subjectCreative dramaen_US
dc.subjectSocial studiesen_US
dc.subjectStudent opinionsen_US
dc.titleSosyal bilgiler dersinde uygulanan yaratıcı drama ekinliklerine yönelik öğrenci görüşlerien_US
dc.title.alternativeStudents’ views on creative drama activities applied in social studies lessonen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorKoç, Yılmaz
dc.contributor.institutionauthorGeçit, Yılmaz
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.720684en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage174en_US
dc.identifier.endpage196en_US
dc.relation.journalBayburt Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster