Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇınar, Sinan
dc.contributor.authorÇepni, Salih
dc.date.accessioned2023-02-23T11:19:59Z
dc.date.available2023-02-23T11:19:59Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÇınar, A., & Çepni, S. (2021). Geliştirilen FTT kursunun sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri öğretimine etkisi. Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(31), 103- 127. https://doi.org/10.35675/befdergi.733502en_US
dc.identifier.issn2687-3281
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35675/befdergi.733502
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11436/7690
dc.description.abstractFen-Teknoloji-Toplum [FTT] yaklaşımın amacı okullardaki fen eğitimini bilimsel sunumların ötesine taşıyarak öğrencilere toplumsal ve çevresel problemleri çözmenin bir metodu olarak fen ve teknolojinin rolünü gösteren bir yaklaşımdır. Bu çalışmada, sınıf öğretmenlerinin FTT yaklaşımına dayalı fen bilimleri öğretimi yapabilmeleri için gerekli olan bilgi ve beceriyi kazanmalarını amaçlayan bir HİE kurs programı geliştirilmiş, uygulanmış ve kursa katılımcı sınıf öğretmenlerinin öğretim uygulamaları üzerine etkililiği araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu Rize ilinde görev yapan sınıf öğretmenleri arasından gönüllük esasın dayalı olarak seçilen 15 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma yöntemi olarak Özel Durum araştırma yöntemin kullanıldığı çalışmada, veriler; anket, gözlem ve doküman analizi incelemesi yolu ile toplanmıştır. Elde edilen bulgulara göre geliştirilen kursun sınıf öğretmenlerinin FTT arasındaki ilişkiyi kavramalarına ve sınıflarda FTT yaklaşımına dayalı fen öğretimi yapma bilgi ve becerisi kazanmasına önemli etkisi olduğu ortaya çıkmıştır. Bu durumda FTT yaklaşımına dayalı kurs programına benzer çalışmaların diğer branş öğretmen ve öğretmen adayları için düzenlemesinin faydalı olabileceği düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of the Science-Technology-Society [STS] approach is to show students the role of science and technology as a method of solving social and environmental problems by bringing science education beyond the scientific presentations. In this study, an course program, which aims at gaining the knowledge and skills necessary for the elemantary teachers to teach science based on STS approach, was developed, implemented and the effectiveness of the participant teachers on the teaching practices was investigated. The study group of the research consists of 15 elemantary teachers selected among the class teachers working in Rize province on a voluntary basis. In the study, in which the Special Case research method was used as a research method, the data; It was collected through survey, observation and document analysis review. The course, which was developed according to the findings obtained, turned out to have a significant impact on the elemantary teachers' understanding of the relationship between science, technology and society and gaining the knowledge and skills of teaching science based on STS approach in classrooms. In this case, it is thought that it may be beneficial to organize course studies based on STS approach for other branch teachers and prospective teachersen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherBayburt Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFen bilimleri öğretimien_US
dc.subjectFTT yaklaşımıen_US
dc.subjectHizmet-içi eğitimen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectElemantary teachersen_US
dc.subjectIn-service educationen_US
dc.subjectScience educationen_US
dc.subjectSTS Approachen_US
dc.titleGeliştirilen FTT kursunun sınıf öğretmenlerinin fen bilimleri öğretimine etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of the developed STS course on elemantry teachers' scıence teachıngen_US
dc.typearticleen_US
dc.contributor.departmentRTEÜ, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.institutionauthorÇınar, Sinan
dc.identifier.doi10.35675/befdergi.733502en_US
dc.identifier.volume16en_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage103en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.relation.journalBayburt Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster