• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik öğrencilerinin e-öğrenmeye yönelik tutum ölçeği: Metodolojik bir çalışma

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (617.0Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Aydın, Merve
Uzun Şahin, Ceyda
Kulakaç, Nursen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Aydın, M., Uzun Şahin, C. & Kulakaç, N. (2022). Hemşirelik Öğrencilerinin E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği: Metodolojik Bir Çalışma. Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi, 14(2), 464-471. http://doi.org/10.5336/nurses.2021-84651

Özet

Amaç: Günümüzde sürekli gelişen bilgi ve teknolojilerin eğitim alanı etkilemesi sonucu e-öğrenme (elektronik öğrenme) ortamına duyulan ilgi ve ihtiyaç her geçen gün artmaktadır. E- öğrenmede öğrenci tutumları öğrenmenin etkinliğini doğrudan etkilemektedir. Bu çalışmanın amacı, hemşirelik öğrencilerinde “E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği”ni Türkçeye uyarlamak ve geçerlik güvenirlik çalışmasını yapmaktır. Gereç ve Yöntemler: Metodolojik desende olan bu çalışma, 200 hemşirelik öğrencisi ile yapılmıştır. Veriler, Google Formlar üzerinden hazırlanan veri toplama formları ile 15-30 Nisan 2021 tarihleri arasında toplanmıştır. Ölçek 9 maddeden oluşmaktadır. Verilerin değerlendirilmesinde uzman görüşüne dayalı kapsam geçerliği, açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizi ve iç tutarlılık analizleri yapılmıştır. Bulgular: Geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği maddelerine ilişkin faktör yükleri 0,621 ve 0,859 arasında değişmektedir. Cronbach alfa güvenirlik katsayısı 0,913 olarak hesaplanmıştır. Kaiser-Meyer-Olkin 0,911 ve Bartlett küresellik testi p<0,001 olduğu belirlenmiştir. Faktör analizi sonucunda ölçeğin tek faktörden oluştuğu ve iyi bir model uyumu gösterdiği bulunmuştur. Ölçek öğrencilerin e-öğrenmeye ilişkin tutumlarının %60,61’ini açıklamaktadır. Doğrulayıcı faktör analizinde uyum indeksleri yaklaşık hataların ortalama karekökü=0,073, χ2 /df=2,047 ve karşılaştırmalı uyum indeksi=0,970 olup ölçeğin iyi uyum düzeyinde olduğu görülmüştür. Sonuç: E-Öğrenmeye Yönelik Tutum Ölçeği, hemşirelik öğrencilerinde “e-öğrenme tutumunu” değerlendiren araştırmalarda kullanılabilir. Hemşirelik öğrencileriyle yapılan e-öğrenmeye yönelik bu çalışmanın, farklı öğrenci gruplarıyla tekrarlanması e-öğrenmeye önemli katkılar sağlayacağı düşünülmektedir.
 
Objective: Today, as a result of the constantly developing information and technologies affecting the field of education, the interest and need for e-learning (electronic learning) environment is increasing day by day. Student attitudes in e-learning directly affect the effectiveness of learning. The aim of this study was to adapt the “Attitude Towards E-Learning Scale” into Turkish and perform its validity and reliability study for nursing students. Material and Methods: This study, which has a methodological design, was conducted with 200 nursing students. The data were collected between 15-30 April 2021 using the data collection form prepared on Google Forms. The scale consists of 9 items. In the evaluation of the data, content validity, explanatory and confirmatory factor analysis, and internal consistency analysis were performed based on expert opinion. Results: The factor loadings of the Attitude Towards E-Learning Scale items for which validity and reliability studies were conducted vary between 0.621 and 0.859. Cronbach alpha reliability coefficient was found to be 0.913, a Kaiser-Meyer-Olkin value was 0.911, and Bartlett’s test for sphericity was p<0.001. Factor analysis demonstrated that the scale consisted of a single factor and showed a good model fit. The scale explains 60.61% of students’ attitudes towards e-learning. In confirmatory factor analysis, fit indices were found to be root mean square error of approximation=0.073, χ2 /df=2.047, and comparative fit index=0.970, showing that the scale was at a good fit level. Conclusion: The study revealed that the Attitude Towards E-Learning Scale can be used in studies evaluating the “e-learning attitudes” of nursing students. It is thought that repeating this study on e-learning with nursing students with different student groups will make important contributions to e-learning.
 

Kaynak

Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi

Cilt

14

Sayı

2

Bağlantı

http://doi.org/10.5336/nurses.2021-84651
https://hdl.handle.net/11436/7696

Koleksiyonlar

  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu [90]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.