• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   RTEÜ
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mobil pazarlamanın tüketici satınalma davranışlarına etkisi: Üniversite öğrencileri üzerine bir inceleme

Thumbnail

Göster/Aç

Full Text / Tam Metin (820.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Albayrak, Ali Sait
Baydemir, Ebru

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

Gezen, A. & Özcan, S. (2022). Covid-19'un Finansal Sıkıntı Üzerine Etkisi: BİST Turizm Endeksi Uygulaması, İşletme Araştırmaları Dergisi, 14 (1), 497-531. http://doi.org/10.20491/isarder.2022.1393

Özet

Amaç – Çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinin mobil pazarlamacılığa karşı tutumlarını tanımlayan faktörler ile satın alma davranışları arasındaki ilişkileri modelleyip test etmektir. Yöntem – Çalışmada olasılıklı olmayan örnekleme yöntemlerinden kolayda örnekleme yöntemi ve veri toplama araçlarından anket kullanılmıştır. Araştırma verileri olasılıklı olmayan kolayda örneklem yöntemiyle üniversite öğrencileri arasından seçilen 480 katılımcıdan elde edilmiştir. Bulgular –Araştırma sonuçları tüketici tutumlarının eğlendiricilik, bilgi vericilik, güvenilirlik, izin, ödül ve teşvik, fayda, kişisellik, rahatsız edicilik, ilgi ve bağlılık, güncel mobil pazarlama uygulamaları faktörleri ile satın alma davranışı arasındaki ilişkileri kavramsallaştıran modeli doğrulamaktadır. Tartışma – Araştırma hipotezlerin çoğunun doğrulanması, tüketicilerin tutumlarını etkileyen mobil pazarlama faktörlerin önemini göstermektedir. İşletmeler tüketicilere olan güvenini başarılı bir şekilde geliştirirse, mobil pazarlama araçlarını kullanarak pazarlama karmasını zenginleştirebilirler.
 
Purpose – The aim of the study is to model and test the relationships between the factors that define the attitudes of university students towards mobile marketing and their purchasing behaviors. Design/Methodology/Approach – In the study, convenience sampling method, which is one of the non-probability sampling methods, and a questionnaire, which is one of the data collection tools, were used. Research data were obtained from 480 participants selected from university students by nonprobability convenience sampling method. Findings –The results of the research confirm the model that conceptualizes the relationships between the factors of entertainment, informativeness, reliability, permission, reward and incentive, benefit, personality, irritability, interest and loyalty, current mobile marketing practices and purchasing behavior of consumer attitudes. Discussion – Confirming most of the research hypotheses shows the importance of mobile marketing factors influencing consumers' attitudes. If businesses successfully develop trust in consumers, they can enrich their marketing mix using mobile marketing tools.
 

Kaynak

İşletme Araştırmaları Dergisi

Cilt

14

Sayı

1

Bağlantı

http://doi.org/10.20491/isarder.2022.1393
https://hdl.handle.net/11436/7715

Koleksiyonlar

  • İşletme Bölümü Koleksiyonu [125]
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [2844]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Evaluation of mobile games in the context of content: What do children face when playing mobile games? 

    Göksu, İ.; Aslan, A.; Turgut, Y.E. (SAGE Publications Inc., 2020)
    The aim of this study is to examine mobile games in the context of their content and to evaluate the situations faced by children through document analysis in terms of age-rating, game score, access permissions, the inclusion ...
  • Mobile internet experiences of the children in Turkey and European countries: a Comparative analysis of internet access, use, activities, Skills and risks 

    Turgut, Yiğit Emrah; Kurşun, Engin (2020)
    Purpose: This study aims to examine the current state of mobile Internet experience of the children in Turkey and to compare the Internet experiences of the children in Turkey to the children living in seven European ...
  • The relationships among academic procrastination, self-control, and problematic mobile use: considering the differences over personalities 

    Çebi, Ayça; Reisoğlu, İlknur; Bahçekapılı, Tuğba (2019)
    Only a few studies in the literature have dwelt on the relationships among problematic mobile phone use, academic procrastination, and self-control based on personality traits and how these three affect one another. In ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@RTEÜ

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Rehber|| Yönerge || Kütüphane || Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi || OAI-PMH ||

Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi, Rize, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@RTEÜ:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.